Januarifavoriter

Januaris sista inlägg handlar förstås om de produkter jag har tyckt mest om under månaden. Här finns decembers favoritinlägg.

Januaris favoriter - flera nykomlingar på listan!


Carita Biological Mask. Den här masken är verkligen ett guldkorn. Jag använder den flera gånger i veckan över natten och ser verkligen skillnad när jag vaknar. Huden är jämnare i tonen och lite plumpad.

Chanel La Crème Main - texture riche. Nu märks det att det har varit vinter ett tag - huden blir torrare och torrare. Den här handkrämen räddar i alla fall mina händer genom kalla dagar. Den kommer nog alltid att vara en favorit.

Trish McEvoy Instant Eye Lift. Den här uppljusande under-ögonen-produkten fick jag i Libertys kalender och har haft varje dag sedan dess. Oftast har jag den under concealer, men ibland räcker det med enbart denna. Den är oerhört bra, helt enkelt.

Le Labo Another 13. Ännu ett fynd från Libertys kalender som jag använder nästan dagligen. Jag älskar doften och har nu dessutom fått en flaska till, så jag är inte lika sparsam med den som jag var i början.

Charlotte Tilbury Airbrush Flawless Finish. Detta pressade puder har jag återupptäckt nu i vinter. När jag behöver matta ner min foundation i slutet av dagen är det enklast med ett pressat puder - och detta ger en så fin yta. Eftersom det har lite färg i sig gör det mer än bara mattar och fixerar, man ser helt enkelt lite airbrushad ut.

Under listan finns en del produkter som jag har upptäckt under månaden, men inte använt så länge än. Kanske finns de med nästa månad? Här är bubblarna:

Nya hudvårdsfavoriter från Elixir och Annemarie Börlind.


Hyaluron-Shake från Annemarie Börlind. Denna ansiktsolja ersätter just nu min Premium Lotion från Hada Labo. Jag gillar verkligen effekten jag får av hyaluronsura, så jag använder den både morgon och kväll. Det syns på bilden ovan att jag har använt en hel del.

Hudvård från Elixir. Jag har tidigare skrivit om den hudvård jag testar från Elixir här. Det är två geler och ett serum, Niactil 4 %, Niactil Advanced Pro och Retinext Advanced Corrective Serum. Jag tycker mig redan märka skillnad på huden, som känns mjukare och slätare, men jag återkommer när produkterna är slut.

Plattborsten från Dafni. Sedan jag fick den i fredags har jag använt den fyra gånger och jag tycker den är helt fantastisk. Det återstår att se om det är nyhetens behag, eller om jag kommer att hålla fast vid den.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg