Fredagsshopping och nyhet från Drunk Elephant

Härligt med fredagkväll - och så roligt att så många nya läsare har hittat till bloggen idag. Jag gissar att det har att göra med det här inlägget av Sandra Beijer. På fredagar handlar det alltså ofta om skönhetsshopping här, så här är kvällens favoriterbjudanden:

Bangerhead har 25% på all hårvård och 20% på resten av sortimentet - vissa varumärken är dock undantagna. Jag går och väntar på att de ska få in kokoskrämen från Sol de Janeiro, är det någon som har hittat den i svensk butik ännu?



Cult Beauty har rabatter denna helg eftersom det är lönefredag i Storbritannien idag. Handlar man för 20 pund får man 15% rabatt, handlar man för 100 pund får man 20% rabatt. Jag är väldigt nyfiken på Drunk Elephants nya cleansing balm som lanserades idag. Slaii kostar 29 pund - förvånansvärt billigt för att vara Drunk Elephant - och då medföljer även en liten flaska Bamboo Booster, en mekanisk peeling som ska användas efter Slaii en eller två gånger i veckan.



Feelunique har sin vårgåva den här veckan, en stor goodiebag med ett innehåll värt över 220 pund. Man får den om man handlar hudvård för över 180 pund och anger koden HELLOSKIN. Det finns en del bra grejer från exempelvis Omorovicza, Murad, Kiehl's, Filorga, Skyn och Elemis, men jämfört med Space NK:s eller Harvey Nichols vårgåvor är den här lite blek.


När jag skrev om franska favoriter för några veckor sedan, fick Lait Corporel vara med.

Kicks har 25% på utvalda hudvårdsfavoriter även denna helg. Klassikern Lait Corporel från Biotherm är en av de nedsatta varorna. Är man (eller blir) medlem kan man också köpa Urban Decays settingspray All Nighter eller L'Oréals mascara Paradise till 30% rabatt. Settingsprayet har jag redan, men jag är väldigt nyfiken på Paradise som är så hyllad och vinner så många priser.

Tänk att det här kitet skulle komma på rea precis när min kräm tagit slut!

Sephora har startat sin vårrea och jag har lagt både Baume de Rose julkit från By Terry och Samba Foot Fetish Cream från Sol de Janeiro (den som tog slut alldeles nyss) i min varukorg. Jag ska nog titta i min lokala Sephora-butik innan jag fullföljer beställningen, men jag är väldigt frestad.


Skincity har 20% rabatt på allt från Exuviance denna helg. Handlar man för mer än 500 kr får man dessutom Skincitys egen nätkasse på köpet.

Ja, det var mina bästa tips för nätshopping denna helg. Bor man i Malmö, kan man gå till Kicks Hansa imorgon för att få sin hud analyserad och få tips om hudvård. Det kommer också att vara DJ och goodiebags till de första som handlar för mer än 500 kr, vad jag har hört.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

  1. Alltså! Din blogg är typ det jag har letat efter sen forever. Älskar hudvård och du skriver så bra och enkelt. Den enda nackdelen med att jag hittat hit kommer väl vara att jag kommer börja spendera alldeles för mycket pengar haha...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, så kul att höra! Jag försöker verkligen att spara mina pengar till bra hudvård och shoppa smart - så en hel del på den här bloggen är önskelistor och varukorgar som aldrig går till betalning... Men den där Slaii kommer jag nog inte kunna hålla mig ifrån :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg