Ögonkrämer och Drunk Elephant C-Tango

Godmorgon måndag!

Idag vaknar jag tidigt för att se sista avsnittet av Game of Thrones - jag hann se alla avsnitt i tid tills det sista släpptes. Kanske behövs lite uppljusning av ögonområdet efter ett sådant serie-marathon, så därför tänkte jag idag skriva om tre ögonkrämer jag gillar.

Nyhet hos mig: C-Tango Multivitamin Eye Cream från Drunk Elephant, som ska verka uppstramande och uppljusande.

När jag startade den här bloggen var Hylamide SubQ Eyes från Deciem min favorit. Det är ett ögonserum som jag verkligen såg skillnad av, det stramade upp ögonområdet ordentligt. Jag rekommenderar det varmt till alla som har fina linjer och ett litet svullet ögonområde.

En gammal bild med serumet från Deciem längst till vänster - idag är det slut sedan länge.

I vintras testade jag nästa favorit, Eye Wrinkle Cream från Annemarie Börlind. Det är en mycket fet ögonkräm och jag insåg att jag saknat en lite tjockare kräm än serumet från Deciem. Jag har använt krämen i flera månader och gillar verkligen den återfuktning den ger.

Nästa favoritkräm!

Nu har jag dock en tredje favorit,  C-Tango Multivitamin Eye Cream från Drunk Elephant. Jag har länge velat testa den, eftersom den brukar få höga betyg och goda recensioner, och jag förstår verkligen varför. Den kombinerar det som jag tycker bäst om hos mina tidigare favoriter, uppstramning och återfuktande.

Vrider man på korken, kommer pumpen upp. Smart.

C-Tango Multivitamin Eye Cream kommer i en smart pumpförpackning, när man vrider på korken dyker en pump upp. Det är lätt att kontrollera mängden. Krämen är vit och doftlös, konsistensen är lättflytande men inte rinnig. Den går snabbt in i huden, men ögonområdet känns ändå lite fuktigt hela dagen - vilket jag uppskattar. Jag använder C-Tango Multivitamin Eye Cream både morgon och kväll och har inte märkt av någon irritation. Den är mycket dryg, precis som Annemarie Börlinds kräm. Deciems serum tar tyvärr slut ganska fort.

Nackdelen med Drunk Elephants C-Tango är densamma som med alla Drunk Elephant-produkter: priset och tillgängligheten. Jag skulle nog kunna uppnå ungefär samma känsla och resultat om jag kombinerade Deciems serum med Annemarie Börlinds kräm. Det kommer nog dröja länge innan jag behöver fatta beslutet om ett nytt köp, för C-Tango är som sagt en dryg kräm.

Ha en fin måndag!

Kommentarer

Populära inlägg