Sammanfattning av veckan och söndagsmaskerna

Hej söndag!

Det är ännu en solig och varm dag här i Malmö, så det går åt en del SPF och mist dessa dagar. Däremot blir det mindre makeup och sedan jag började med BioEffect EGF Serum inte heller så mycket nattmask. Det är verkligen ett effektivt serum, jag får återkomma till det om ett tag. Det är definitivt en av veckans skönhetsrelaterade höjdpunkter. Så här ser veckans sammanfattning ut:

Det verkar väldigt lovande, detta serum. Veckans bästa!

Veckans bästa: BioEffect EGF Serum. Jag har en torr hud och är van vid att vakna med ett torrt ansikte, om jag inte har sovit med mask - vilket jag alltså gör för det mesta. I instruktionerna till EGF Serum sägs det dock att man ska massera in 3-4 droppar (så lite!) och ha serumet som enda produkt över natten. Det går så klart att ha en kräm över, men det ska inte vara nödvändigt. Och det funkar! Min hud känns återfuktad dygnet runt, om jag inte fått alltför mycket havsvatten i ansiktet.

Så nöjd med dessa inköp!

En annan väldigt bra sak är de rea-fynd jag gjorde i veckan. Extra glad är jag förstås över ljuset från Jo Malone - tänk att det fanns på rea på rean?!

Veckans sämsta: Det finns faktiskt inte mycket att ta upp här idag. Möjligen att saltvatten och blåst sliter på håret, men jag försöker att ha håret uppsatt på stranden och använda leave-in-balsam och värmeskydd.

Söndagsmaskerna.

Söndagsmaskerna: Senare ikväll blir det ett par söndagsmasker. Först blir det en rengörande lermask för att undvika att porerna täpps till igen och ikväll vill jag lägga på Peter Thomas Roth Irish Moor Mud Purifying Black Mask. Därefter blir det en gammal favorit som aldrig gör mig besviken, Dermalogica MultiVitamin Power Recovery Mask. Den får ligga på tills jag går och lägger mig och lägger på EGF Serum istället.

Från och med imorgon går bloggen in på sommartid, så det kommer inte att bli något morgoninlägg under veckorna. Det blir dock ett inlägg som vanligt någon gång efter kl 19 - och imorgon blir det  månadens favoriter. Nu ska jag fortsätta mistandet!

Ha en fin söndag!

Kommentarer

Populära inlägg