Slut i juni I

Hallå lördag!

Juni månad går mot sitt slut, så här kommer ett inlägg med produkter som tog slut denna månad. Det blev inte lika mycket som i maj, som innehar rekordet än så länge. Det första inlägget innehåller lite blandade produkter. Här är de:

Fem tomma förpackningar + en som är osynlig.

Grevinnans Rum Grenna Polkatvål. Denna härliga tvål syns alltså inte på bilden, eftersom en av flera fördelar med den hårda tvålen är att den är förpackningsfri. Jag har verkligen uppskattat att tvätta mig med denna polkadoftande tvål, som gjorde huden så mjuk. Det var en liten skärva kvar, som jag slängde. Nu läste jag idag på Grevinnans Rums instagram att jag hade kunnat riva ner den och använt tvålflagorna som tvättmedel. Det ska jag testa nästa gång!

Vacker tvål från Grevinnans Rum i Gränna.

Klorane Shampooing sec au lait d'avoine. Som vanligt har jag använt upp en flaska av Kloranes torrschampo - det är så bra. Nu använder jag det mest för volym och struktur, för annars har jag mest Sachajuans mousse-torrschampo för tillfället.

Biotherm Skin Oxygen Depolluting Cleanser. Det här är en skummande gelrengöring som jag fick som GWP i höstas och sedan dess har den stått i duschen. Jag gillar inte att tvätta ansiktet i duschen och jag gillar inte skummande rengöringar, men ibland har jag gjort det ändå. Biotherms rengöring är mild och inte speciellt skummande, men jag har ju andra, så mycket bättre rengöringar, som kan ta dess plats.

Herbivore Jasmine Green Tea. Den här tonern/ misten har jag använt flitigt under varma dagar, den känns både svalkande och lugnande. Doften är speciell, men jag gillar den. Förutom att spraya på efter rengöring, har jag använt den ovanpå makeup för att återfukta och ge lite nytt liv åt ansiktet. Jag gillar den som sagt, men det blir inget nytt köp eftersom det finns andra mister jag också vill testa, t ex Babors och Kora Organics.

Den var tyvärr inget vidare, Kevyn Aucoins mascara.

Kevyn Aucoin The Essential Mascara. Jag har redan sågat mascaran här, så jag behöver väl inte säga att jag inte tänker skaffa någon ny?

Jag gör ett försök till!

Xbrow Eyebrow Conditioner. Mitt första brynserum tog slut för ett par dagar sedan och jag har redan öppnat nästa flaska av Xbrow Eyebrow Conditioner. Mina bryn har blivit lite kraftigare, men det har inte blivit någon dramatisk skillnad. Trots detta, hoppas jag fortfarande på mirakel och ger mig alltså på en kur till. Tyvärr läste jag i Xbrows reklam härom dagen att brynen når sin fulla växtpotential efter sex veckors användning - så jag har kanske nått mitt max redan.

I veckan kommer nästa empties-inlägg, då blir det hudvård för ansiktet. Nu är det bäst att njuta av den soliga lördagseftermiddagen!

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg