Ouai Texturizing Hair Spray och bra köp från Lookfantastic

Godmorgon onsdag!

Förra veckan gjorde jag ett köp av några Vichy-deodoranter och ett par hårprodukter hos Lookfantastic. Allt var inte till mig, men eftersom vi gick ihop om beställningen fick vi fri frakt och två GWP. Jag har redan skrivit om peelpadsen från Nip + Fab, som jag fortsätter att använda nästan varje kväll - ett fynd! Den andra gåvan var en sminknecessär i leoprint från Paul Mitchell.

Väldigt bra GWP från Lookfantastic.

Inköpet bestod av Vichy Antiperspirant Deodorant Anti Trace 48H som jag har skrivit om många gånger tidigare eftersom det är en av mina favoritdeodoranter. Tyvärr finns bara roll-onvarianten att köpa på Malmös apotek, så jag beställer spray-varianten på nätet. Den här gången blev det två flaskor, så nu klarar jag mig några månader.

Favoritdeodorant.

Till håret blev det Pureology Clean Volume Weightless Mousse och Ouai Texturizing Hair Spray. Moussen skrev jag om förra veckan och jag är ännu mer förtjust i den nu. Den har hållit volymen genom fuktig värme, hård blåst och regn. Det visade sig vara ett mycket gott köp.

Ny favorit, hårmousse från Pureology.

Den andra produkten, Ouai Texturizing Hair Spray, är jag också mycket nöjd med. Sedan jag hade den underbara Cool Girl Barely There Texture Mist från Hair by Sam McKnight i vintras, har jag letat efter en fullgod ersättare. Ouais texturspray är inte lika lätt som Cool Girl, men det ger lagom med struktur åt håret utan att göra det strävt som ett saltvattenspray kan göra. På ett typiskt nordiskt hår gör det skillnad med ett texturspray, tycker jag, man får lite stadga i längderna som annars lätt blir flygiga. Däremot fixerar det inte, så man kan behöva komplettera med ett vanligt hårspray.

Den här lilla flaskan lovar gott.

Jag sprayar lite Texturizing Hair Spray på längderna efter värmestyling. Ibland kramar jag in det lite, men det går bra att bara låta det torka in utan att röra det. Det har ingen doft, så förutom att håret blir lite tjockare, märks det inte. Jag tycker inte heller att mitt hår blir vare sig mattare eller glansigare av det.

Hela min del av beställningen från Lookfantastic.

Flaskan jag beställde är den minsta storleken, men nästa gång blir det nog en större - för det är ett bra texturspray, som jag gärna använder igen. Även då ska jag försöka samordna min beställning, så vi får fri frakt och någon GWP - tips alltså!

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg