Slut i augusti I

Augusti närmar sig sitt slut, så jag har tagit fram de tomma förpackningar jag har samlat på mig under månaden. Det blev en del produkter även denna månad, så jag har som vanligt delat upp dem på ett par inlägg. Nästa kommer i morgon kväll och handlar om ansiktsprodukter. Ikväll är temat hår, kropp och makeup. Här är det som tog slut:

Slut i augusti.

YSL Touche Éclat High Cover. Denna concealer köpte jag på taxfree på väg hem från Paris. Den nyans 2 jag helst ville ha var slutsåld, men den här nr 3 har fungerat utmärkt. Jag har verkligen gillat både täckningen och hållbarheten på den lite mer täckande varianten av Touche Éclat, så det kommer nog att bli fler i framtiden. Nu vill jag dock gärna testa storsäljaren från Tarte, som fanns på gårdagens önskelista.

Touche Éclat High Cover finns i sex nyanser. jag har haft den tredje.

Laura Mercier Translucent Loose Setting Powder. Den här miniförpackningen av Laura Merciers fantastiska settingpuder fick jag i Libertys adventskalender 7 december, så det har räckt länge. Pudret både fixerar makeupen och ger en fin filteryta åt ansiktet. Jag använder det gärna igen.

Hairstory New Wash. Ännu en refill-förpackning av min hårtvättkräm New Wash har tagit slut. Nu är det två år sedan jag började med New Wash och jag är inte intresserad av att testa något annat. I förrgår fick jag ett mail om att det var dags för ett nytt utskick av en refillpåse och att jag hade tre dagar på mig att ändra abonnemanget om det krävdes. Jag mailade igår att jag gärna ville lägga till tvättborsten Hairstory Hairbrush till min order och fick direkt svar att det var fixat. Hairstory har en helt fantastisk kundtjänst, man behöver aldrig logga in eller ange ordernummer.

En del av shoppingen från Paris. Nu har allt detta tagit slut.

Veet Déodorant Crème 3 Jours. När jag var i Paris i mars, hittade jag inte min vanliga krämdeodorantfavorit från Veet, utan bara roll-on-varianten. Själva deodoranten är verkligen bra, men jag gillar inte roll-on - jag tycker att det tar för lång tid innan produkten absorberas. Hittar jag den i spray- eller krämform kommer jag absolut köpa den igen, men roll-on-versionen avstår jag nog ifrån.

Löwengrip Good To Go Dry Shampoo. Jag fick detta torrschampo i en goodiebag och jag såg verkligen fram emot att testa det, efter att ha hört mycket gott om det. Det är ett bra torrschampo som både ger volym och gör håret rent, men jag klarar inte av kolalukten.

Det var flera bra produkter som tog slut i augusti. Jag ser fram emot att testa både en ny concealer och den där schamponeringsborsten från Hairstory.

Ha en fin kväll!


Kommentarer

Populära inlägg