Carita Biological Mask

Jag upptäckte när jag såg över mina inlägg om masker (del 1 och del 2) att flera saknades. En favorit som jag upptäckte i Skincitys adventskalender är Biological Mask från franska Carita. Redan efter första användningen såg jag så stor skillnad på min hud, att jag köpte den direkt det blev rabatt - jag tror att det var på julafton.

11 december 2018 var en riktigt bra kalenderdag.

Vad är det då för mask? Jag skulle kalla det för en reparerande fuktmask, en sådan som i reklam brukar kallas för "askungemask" eller "en mask som ersätter en natts sömn". Den stramar åt huden, samtidigt som den fyller ut torra linjer och veck. Masken är alltså inget för en yngre målgrupp, utan den vänder sig till en hud som har börjat få ålderstecken.

Redan innan december var slut köpte jag Biological Mask i fullstorlek. Jag använder den betydligt mer än masken från Biologique Recherche, som jag köpte samtidigt.

Masken känns lyxig, både till konsistens och doft. Den är krämig, smidig och ganska tjock. Har man den som nattmask, är man fortfarande fuktig i ansiktet på morgonen. Doften är parfymerad, åt det blommiga och lite sofistikerade hållet.

Jag använder den ofta. Ibland har jag den som morgonmask, om jag har fått för lite sömn eller bara tycker att jag ser trött ut. Vid andra tillfällen har jag den på kvällen innan en fest eller lägger på den som nattmask. Förutom att man vaknar upp med ett utslätat ansikte, färgar den inte av sig på sängkläderna.

En favoritmask.

Carita Biological Mask är alltså en av mina absoluta favoritmasker. Jag kan tänka mig att doften kan upplevas som lite väl stark för en känslig näsa, så testa masken innan köp. Den är ingen budgetmask, men jag tycker ändå den är prisvärd.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg