Masker jag testat i år, september - februari

Godmorgon måndag!

Under mitt första bloggår har det handlat mycket om ansiktsmasker, som kanske är min absoluta favoritprodukt. Jag hade därför tänkt samla dem jag har skrivit om i ett enda inlägg, men det blev alldeles för långt.

Här kommer därför den första delen, med de masker jag har skrivit om sedan bloggens början. Jag har hoppat över alla söndagsmask-inlägg, där det döljer sig en hel del masker också.

Sisley Black Rose Cream Mask var den första mask jag skrev ett eget inlägg om. Det var en mask jag länge velat testa och i september blev det äntligen dags. Jag fick ett prov i Space NK:s stora skönhetsgåva och naturligtvis älskade jag masken. Nu har jag kommit över ytterligare ett prov. När jag får något stort att fira ska jag inte köpa champagne, utan en tub Black Rose Cream Mask.

Två lyxprover från Malin+Goetz och Sisley.

Clark's Botanicals Deep Moisture Mask. Även denna mask kom i Space NK:s skönhetsgåva, men den gjorde inte ett lika bestående intryck. Jag fick dock upp ögonen från Clark's Botanicals, som är ett spännande märke.

En söndag i höstas kombinerade jag Deep Cleansing Mask från Omorovicza med Deep Moisture Mask. Undrar om det var "deep" som gjorde det?

Malin+Goetz Brightening Enzyme Mask var ännu en mask som kom i provförpackning (bra sätt att testa nya produkter) och jag tyckte den var fantastisk. Jag var rädd att den skulle vara för stark för min hud, men den var bara som en ansiktsbehandling på tub.

En annan lyxkombo: Babyfacial och Black Rose Cream Mask.

Drunk Elephant T.L.C. Sukari Babyfacial hade jag länge velat testa, men inte trott att jag skulle komma över eftersom den inte är godkänd av EU. I höstas blev den min och det var med skräckblandad förtjusning jag använde den första gången.

Blev så glad när jag återupptäckte denna!

Biodroga MD Skin Booster Lacto-Glucan Lifting Mask kom i Skincitys adventskalender och vid första användningen var jag mycket förtjust. Sedan glömde jag bort den, men återupptäckte den igen under våren.

Härlig nattmask med bl a niacinamide.

Klairs Freshly Juiced Vitamin E Mask den här masken fick jag i Skincitys kalender på julaftonen, så jag anade att den skulle vara extra bra. Jag använde upp den ganska snabbt, för jag var väldigt förtjust i både konsistensen och känslan efter användning.

Skönt med fuktmask efter peelingmask.

Ecooking Peel Maske är en enzymmask som man får vara försiktig med, för den är effektiv. Det är inte ofta jag ställer timer när jag använder en mask, men det får jag göra med denna.

Det kanske inte var så rättvist att använda Idun Minerals mask direkt efter May Lindstrom The Honey Mud.

Idun Minerals Moisturizing Face Mask har jag inte använt så mycket. Det är en bra fuktmask, men ingen jag sträcker mig efter.

Happy Honey Mask testade jag första gången en kväll i februari.

Sjö Skin Happy Honey Mask använde jag en hel del under våren. Nu är den tyvärr slut och jag har inte ersatt den. Så länge jag har The Honey Mud från May Lindstrom kommer jag inte göra det heller, för de är ganska lika varandra.

Det blev kanske lite väl långt för en måndagsmorgon, men jag gillar verkligen masker!

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg