Masker jag testat i år, mars-augusti

Förra måndagen skrev jag om de masker jag testat september-februari under mitt första bloggår. Idag handlar det om årets masker, med start i mars när jag just hade kommit hem från Paris.

Bra budgetmask.

Uriage Roséliane Masque Anti-Rougeurs är en mask jag köpte på måfå på Citypharma, för att jag gillar Uriage och för att jag behövde en lugnande mask samma kväll. Den visade sig vara ett fynd och jag har snart gjort slut på min andra tub. Till min stora lycka fick jag tips om att den finns på Lookfantastic, så nu behöver jag inte vänta tills nästa resa till Paris för att kunna köpa den.

Denna kombo använde jag många nätter i våras.

Reserol Overnight Moisture Mask har tagit slut och inte blivit ersatt, men den är en väldigt bra nattmask - som också gick bra att blanda med Ida Wargs BUS.

The Honey Mud en sensommarsöndag.

May Lindstrom The Honey Mud  är en av mina lyxigaste masker och som tyvärr inte finns att köpa för tillfället. Förhoppningsvis återkommer den snart i sortimentet, för det är en underbar mask som rengör och lugnar på samma gång. Min burk kommer lyckligtvis att räcka länge till.

Födelsedagsmask från Sephora.

Sephora The Primer Mask var årets födelsedagspresent från Sephora. Den var överraskande bra, men jag har inte köpt den igen.

Hydro Gel Mask blir bra ihop med jade-rollern.

Annemarie Börlind Hydro Gel Mask ligger fortfarande i mitt kylskåp och den har verkligen kommit till nytta under varma augustidagar. När det blir svalare kommer jag att ta ut den ur kylen och fortsätta använda den rumstempererad. Konsistensen är mitt emellan gelé och kräm, så det är en fuktmask man kan använda året om.

Uppskattad vinst från Biodroga MD.

Biodroga MD Microlift Anti-Age Sheet Mask vann jag i en tävling på Instagram. Det var kul att få testa en så lyxig mask, som jag gärna skulle använda igen. Den ögonblickliga lyft-effekten märks verkligen.

C-vitaminmask som jag sparade länge i badrumsskåpet.

Acasia Skincare Brighten Me Up Sheet Mask väntade jag så länge på att få testa. Jag gillade den, för Acasia gör så bra arkmasker som även täcker halsen. Lift Me Up är dock fortfarande min favorit.

Riktigt bra EGF-mask.

Kicks Beauty Cell Renewing EGF Hydrogel Sheet Mask tipsade en väninna om, så jag visste att jag nog skulle gilla den. Det gjorde jag verkligen! Så fort Kicks har ett bra erbjudande på Kicks Beauty ska jag köpa fler.

Den bästa BUS-mask jag har haft.

Charlotte Tilbury Overnight Bronze & Glow. Det här är en favoritmask, som jag länge saknade. Äntligen är den tillbaka och jag använder den varje natt.

Nu när jag har gått igenom alla inlägg, saknar jag några. Det finns flera masker som jag använder jätteofta, men som aldrig har fått något eget inlägg. Jag ska ta itu med det i höst!

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg