Paket från Niche Beauty och Westman Atelier Vital Skin Foundation Stick

I fredags kväll beställde jag några produkter från tyska Niche Beauty och paketet är redan här. En av sakerna jag beställde var ett set med prover, bl a på Westman Ateliers foundation som jag verkligen ville testa.

Sample Set från Niche Beauty: fem prover och ett presentkort. Ett par av proverna är i minsta laget.

Jag måste erkänna att jag blev lite besviken på Niche Beautys Sample Set.  Det innehåller tre nyanser av Westman Ateliers foundation, By Terry Mini Hyaluronic Hydra-Powder, Chantecaille Just Skin Tinted Moisturizer i Vanilla 1,5 ml, Juice Beauty Flawless Serum Foundation TRIO 1 Set med 3 nyanser, Und Gretel LIETH Make-up 1 ml, 10€ Niche Voucher och small Niche Beauty bag. Proverna är små och nyanserna är åt det mörkare hållet.

Trots den första besvikelsen, öppnade jag genast provet på Westman Atelier Vital Skin Foundation Stick. I provet fanns nyanserna III, V och VIII. De två sistnämnda tror jag är alldeles för mörka, men III fungerar bra. Enligt instruktionen ska man ta sparsamt med foundation kring näsa, mun och under ögonen och därefter dutta ut den med fingrarna.

Proverna på Vital Skin Foundation Stick är dock ganska generösa.

Jag använde min foundationborste från Chanel istället, men lite foundation räckte verkligen långt. Känslan på huden är lätt och lite återfuktad. Vital Skin Foundation Stick lägger sig oerhört snyggt även på lite gropigare partier som näsvingar och haka. Den är dessutom tidssparande eftersom man inte behöver använda någon concealer - Vital Skin Foundation Stick är tillräckligt täckande om man vill att den ska vara det. När man borstar in den i huden blir den skir med en naturlig lyster.

För mig var det kärlek vid första användningen, men jag ska använda upp mitt prov för att se om min hud kommer att reagera på den, innan jag lägger någon beställning. Jag funderar också lite på om jag kan ha nyans III eller om inte II vore bättre. Jag återkommer i ärendet!

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg