Veckans hype, V38

Godmorgon fredag!

Förra veckans hype, Victoria Beckham Beauty, blev jag imponerad av. Jag är inte den enda, för jag har sett en hel del av produkterna i mina flöden under veckan. Nu är mycket slutsålt, men det är inte någon limited edition, så det kommer nog snart påfyllning.


Denna vecka är veckans hype lite nygammal, men en väldigt intressant lansering. Igår började nämligen COW Parfymeri att sälja Westman Atelier och det var många skönhetsjournalister som entusiastiskt rapporterade om produkterna.

Bakom Westman Atelier står den svensk-amerikanska makeupartisten Gucci Westman. Hon har varit i branschen i över 20 år som framgångsrik makeupartist både hos Lancôme och Revlon, men även vid många filminspelningar och modevisningar. Hon har också varit flitigt anlitad av Hollywood-stjärnor. Hennes eget märke Westman Atelier lanserades först förra våren och är precis som Victoria Beckham Beauty det som kallas clean beauty. Prisklassen är hög.


Jag skulle väldigt gärna testa Westman Ateliers foundation (se videon ovan där Gucci Westman applicerar sin stickfoundation på Sara Blomqvist), men än så länge finns den inte i COW:s sample service. Förutom foundation finns det mascara, rouge, bronzer, highlighter, contourstick och borstar i kollektionen. Det ska bli kul att följa Westman Atelier!


Ha en fin fredag!

Kommentarer

Populära inlägg