Veckans hype, V40

Godmorgon fredag och kanelbullens dag!

Förra veckans hype var nattmasken från Paula's Choice i samarbete med Skincity, Super Hydrate Overnight Mask. Den syns fortfarande en hel del och många är positiva till den. Jag hoppas som sagt att den kommer i Skincitys adventskalender, som jag ska försöka köpa även i år.

Pixi Overnight Retinol Oil.

Denna veckas hype handlar också om hudvård för natten, men denna gång ett oljeserum: Pixi Overnight Retinol Oil. Det lanserades på Pixis amerikanska sajt i somras, men jag undrar om det inte precis har lanserats i Sverige eftersom det syns och talas om överallt. Jag hittar inte heller några svenska recensioner av Overnight Retinol Oil, så det kan nog tyda på att produkten är ny här.

Det är intressant att vi i solfattiga Sverige är så försiktiga med retinol och väntar med det till hösten, medan man i USA inte verkar ha några invändningar mot att använda retinol i juli. Det verkar heller inte vara något problem att lansera retinolprodukter i USA under sommaren. I början av juli lanserades Herbivores alternativ till retinolserum, Bakuchiol, som jag skrev om då. Först denna vecka har det släppts i Europa.

Pixis retinolserie. Förra året kom Retinol Tonic, men nu har serien utökats.

Pixis retinololja kommer vi säkert att få se mer av, liksom hela den serie som den är en del av. På Kicks Hansa här i Malmö skyltar man med hela serien. Jag har sedan tidigare Retinol Tonic som kom förra året, men de andra produkterna är nya för i år.

Ha en härlig fredag och hoppas att det blir kanelbullar till alla!

Kommentarer

Populära inlägg