Glossier Soothing Face Mist - en rosmist jag gärna köper igen

Ikväll handlar det lite mer om inköpet jag gjorde hos Glossier i New York, nämligen Glossier Soothing Face Mist. Det är en mist med rosvatten och jag gillar ju verkligen ros i mina produkter. Jag var lite orolig att min hud inte skulle gilla Glossiers mist, för jag hade läst att en del med känslig hud hade reagerat på den.

95 ml mist kostar 150 kr.

Jag testade den i butiken och gillade direkt mistfunktionen - den här misten kommer ut som ett tunt moln, precis som en riktigt bra mist ska. Jag kommer att spara flaskan när den är tom, för att kunna hälla över andra mister som inte har lika bra munstycken. Jag gillar också att flaskan är i rätt kraftig plast, vilket gör den lätt att ta med sig. Många av mina andra mister är förpackade i glasflaskor, vilket är snyggt och lyxigt - men väldigt opraktiskt.

Mycket nöjd med den här Glossier-trion.

Eftersom Glossier Soothing Face Mist är så finfördelad, lägger den sig aldrig som ett skum eller som våta droppar i ansiktet. Den är därför perfekt utanpå makeup, men jag använder den även som toner efter rengöring. Rosdoften är svag, men kännbar. Någon som är känslig mot ros kanske tycker den är för påtaglig, men jag som älskar doften hade gärna sett att den inte var så flyktig.

Bra produkter bägge två - men Glossiers förpackning är betydligt bättre.

Sammanfattningsvis är detta en härlig rosmist, perfekt förpackad. Den irriterar inte min känsliga hud, utan känns bara lugnande - både under och över makeup. Av de andra nya mister jag testat sedan i somras (Babor och Fresh) är Glossiers min favorit. Jag köper den gärna igen.

Glossier Soothing Face Mist - ett bra köp.


Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg