Några olika produkter för glow eller lyster

Godmorgon tisdag!

Dessa mörka novembermorgnar vill åtminstone jag ha lite extra lyster. Den mest överdrivna glow-trenden har gått över, men med Glossiers lyckade lansering av Futuredew nu i höst kan vi konstatera att lyster ingalunda är på väg ut.

Fyra nyanser av glow - från svagt till starkt.

Jag tycker dock att man fortfarande kan använda sina gamla flytande highlighters, men istället för att ha dem direkt på kindbenen, kanske man blandar ut dem i sin foundation eller dagkräm. Istället för en blixtrande highlighter får man på så sätt lite blurrande skimmer. Är man riktigt försiktig, tar man lite highlighter i sin dagkräm och applicerar den på utvalda ställen som kindben och ögonbrynsben innan foundation. Subtilt men ändå märkbart.

Min gamla favorit Hollywood Flawless Filter från Charlotte Tilbury och inte lika använda Liquid Glow från Anastasia Beverly Hills har fått vila ett tag. I utspädd form fungerar de fortfarande bra.

Om man inte har någon flytande highlighter hemma, slår jag ett slag för min nuvarande primerfavorit, Instant Éclat från Sisley. Den går faktiskt att ha i hela ansiktet under foundation för att få liv och lyster i sin makeup. Jag tror inte att jag ännu har sett hur den ser ut i solljus, men den är verkligen ingen glitterbomb. Den är dock något mer skimrande än Futuredew från Glossier, som ger ett mer fuktigt än glittrigt intryck.

Lagom lyster för november 2019.

Det vore kul om denna tisdag bjöd på lite sol, men annars får jag fortsätta med lördagens makeover-strategi. Den funkar förvånansvärt bra!

Ha en fin dag!


Kommentarer

Populära inlägg