Slut i november II

I kväll är det dags för det andra inlägget med produkter som tog slut i november, det första hittar du här. Kvällens inlägg handlar om doft, makeup och ansiktsvård. Här är det som tog slut:

Slut i november.

Omorovicza Queen of Hungary. Denna mist tog slut i New York, så den tomma flaskan blev kvar där och saknas på bilden. Jag har haft många Queen of Hungary-mister och jag vet att det finns ännu en i Libertys adventskalender, vilket glädjer mig. Detta är nämligen en av de bästa mister jag vet - återfuktande, finfördelad som ett moln och väldoftande.


Hourglass Veil Translucent Setting Powder. Detta löspuder har varat länge, trots att jag har använt det rätt generöst nästan varje dag. Det fixerar makeupen bra och ger en jämn yta. Min enda invändning är att färgen drar lite åt gult, så därför vill jag testa något annat nu.

Bra vardagsmist från Babor.

Babor Thermal Spray. Jag har haft denna mist sedan i somras och har använt den som toner efter rengöring i princip dagligen. I somras var den uppfriskande, men under hösten har den känts lite för vattnig. Eftersom jag har flera bra mister, behöver jag ingen ny från Babor för tillfället.

CC Red Correct är slut, men CC Dull Correct har jag kvar.

Erborian CC Red Correct. Som jag har gillat den här CC-krämen i höst! Den är så enkel att använda, bara att massera in, så anpassar den sig efter den egna hudtonen. Just denna är anpassad för en hud med röda partier, så för mig har den verkligen varit bra under stressiga höstmorgnar.

Toppenmascara från Chantecaille.

Chantecaille Faux Cils Mascara. Det är med sorg jag säger farväl till denna miniförpackning av Chantecailles mascara, men gläds åt att precis ha öppnat en Benefit They're Real! Det kommer dock att bli fler Faux Cils i framtiden, för detta är en riktigt bra mascara för mina fransar. Den ger längd, separation och sitter på plats tills man tar bort den.

Effektiv men mild.

Dr. Dennis Gross Clinical Grade Resurfacing Liquid Peel. Dr. Dennis Gross vet hur man gör en exfolierande produkt som är stark nog att ge synbart resultat, men mild nog att kunna användas på en känslig hud. Även om jag inte planerar att köpa någon, skulle jag gärna använda den igen.

Höstens doft.

Byredo Slow Dance. Det första av mina tre rör tog slut i början av november. Det är fortfarande den enda doft jag använder, så det har visat sig vara en doft jag inte tröttnar på. Kanske blir det en flaska till jul?

Hoppas på mirakel!

Medik8 Full Lash & Brow. Jag skrev om detta serum igår kväll och har alltså redan påbörjat en ny flaska. Förhoppningsvis blir resultaten lite mer påtagliga snart, men jag hade inte köpt en andra flaska om jag inte hade märkt någon skillnad.

Även dessa produkter har jag alltså gillat, även om jag inte kommer att använda alla igen. Det måste ju finnas plats för nyheter också.

Ha en fin fredagkväll!

Kommentarer

Populära inlägg