Veckans hype, V48

Godmorgon Black Friday!

Jag hoppas förstås på att kunna göra något fynd idag, men nu ska det inte handla om Black Friday i detta inlägg - utan om veckans hype. Förra veckan handlade det om gua sha, en gammal behandling som blivit en ny trend.

Veckans hype är en ögonbrynsbehandling.

Även idag handlar det om en behandling, som faktiskt är gammal för mig, men som nu har kommit i ropet. Veckans hype är Brow Lamination. Det är en brynbehandling från Ryssland som jag skulle vilja jämföra med lashlift, fast för brynen. De färgas, formas och kammas på plats med permanentvätska och sedan har man fina bryn i åtminstone en månad.


Jag gjorde behandlingen i våras hos Victorias Brows här i Malmö och där kallas behandlingen nu Total Brow Lift with Keratine. I USA och Storbritannien, där behandlingen verkar vara den senaste trenden, kallas den dock Brow Lamination, så det är kanske sannolikt att det namnet blir det vanligaste här också. Det skrivs en hel del om behandlingen på olika skönhetsforum, så jag gissar att denna hype snart blir en trend. Jag var väldigt nöjd med behandlingen och planerar att göra om den inför nästa solsemester.

Ha en fin fredag!

Kommentarer

Populära inlägg