Chantecaille Faux Cils Longest Lash Mascara - dyraste mascaran jag sett


Min tub av Chantecailles Faux Cils Longest Lash.

För ett par dagar sedan bytte jag min Hourglass-mascara mot en provförpackning av Chantecailles mascara Faux Cils Longest Lash. Redan vid första användandet blev jag imponerad (till skillnad från mitt första intryck av Hourglass' mascara). Mascaran är lättapplicerad och ger direkt enormt långa fransar. Den sitter som berget men är lätt att tvätta bort. Helt klart en ny favorit.

En helt vanlig mascaraborste, som det kommer lagom med produkt på. Det är lätt att nå alla fransar och det blir inget kladd, inte ens när mascaran är helt ny.

Sedan läste jag lite olika recensioner och alla hyllar mascaran, men de flesta kommenterar också priset. Det måste jag också göra, för mascaran kostar 738 kr på lookfantastic.se eller 65 pund hos Space NK. 738 kr! Får ni möjlighet att testa mascaran i en GWP, gör det, den är fantastisk - men betala inte 738 kr för en mascara man bör slänga efter tre månader. Eller kan man betala så mycket?

Jag gläds åt att mitt prov är deluxe-size, så jag kommer att få använda den här toppenmascaran ett tag till.


Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg