Kvällsrutin i november

Godkväll!

Ja, som jag skrev i morgonens inlägg så är det kul att få variera rutinerna lite. I min nya kvällsrutin testar jag en ny nattkräm, som jag är mycket nyfiken på.

Här är den nuvarande kvällsrutinen.


Så här ser novembers kvällsrutin ut en vanlig kväll:

första rengöring: Moringa Cleansing Balm från Emma Hardie. Jag har skrivit en hel del om detta rengöringsbalm, som jag använder både som rengöring och ibland som mask. Det är så effektivt, men samtidigt väldigt skonsamt.

andra rengöring: Milky Jelly Cleanser från Glossier (använd gärna min länk för att få 10 % rabatt på din första beställning och för att ge mig 100 kr). Morgonens rengöring blir kvällens andra rengöring, för att verkligen få huden ren.

mist: The Mist från La Mer. Den är på upphällningen nu, men jag använder det sista för att spraya på extra fukt innan essence. Oftast varvar jag mist-essence-mist-essence-mist.

essence: Premium lotion från Hada Labo. Så klart.

ögonserum: Shaba Complex Eye Serum från Drunk Elephant.

olja: La Belle Lune, som jag skrev om här. Jag häller ett par droppar i handflatorna, pressar in dem i fuktigt ansikte och andas in den ljuvliga doften.

nattkräm: Retinol Rescue Overnight Cream från Clark's Botanicals. Detta är nyheten i kvällsrutinen. Jag väntar ett tag med Retinol Tonic från Pixi och testar retinol i en kräm istället. Kanske klarar jag inte av den varje natt, för den sägs vara kraftfull. Krämen har i alla fall fått gott betyg på olika forum, så jag har höga förhoppningar på den. Jag har tidigare testat en mask från Clark's Botanicals och den var jag ju ganska nöjd med.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg