Årets hårvård: R+Co Television Perfect Shampoo och Television Perfect Conditioner - min vinnare

Godmorgon måndag på sportlovet!

Här kommer inlägg nummer två om en av produkterna jag testade i Årets hårvård inför Daisy Beauty Awards. Eftersom vinnarna har presenterats, så får jag som jurymedlem nu säga vad jag tycker om de testade produkterna.

Alla nominerade produkter i kategorin Årets hårvård.

Idag har turen kommit till min favorit av de nominerade, Television Perfect Shampoo och Television Perfect Conditioner från R+Co. Det utlovas perfekt hårsvall, "som på TV", vilket man kanske bör hålla sig lite skeptisk till. Jag som inte använder schampo i vanliga fall, var rädd att mitt hår skulle bli torrt i längderna och fett i hårbotten som förr, men så blev det inte av detta schampo och balsam.

Mina favoriter inom Årets hårvård.

Schampot är härligt att använda, för konsistensen är tjock och krämig. Det löddrar snabbt, vilket jag har saknat med mitt vanliga New Wash. Doften är lyxig, sådan som jag tänker mig "frisörschampo", men den består av kardemumma, ananas, tangerine, lavendel, bambu och ljusa träslag. Balsamet har samma doft och det är drygt - man behöver alltså inte använda dubbelt så mycket balsam som schampo.



Håret känns rent utan att bli uttorkat. Både doft och glans varade länge, så numera varvar jag Television Perfect Shampoo och Television Perfect Conditioner med min gamla favorit New Wash.

Ha en fin måndag!

Kommentarer

Populära inlägg