Aprils favoriter

Godmorgon siste april och Valborgsmässoafton!

Månadens sista dag innebär att jag korar mina fem månadsfavoriter. Förra månaden var det svårt att utse endast fem och det har inte varit lätt i april heller. Här är i alla fall aprils favoriter:

Aprils favoriter.

MUJI Nagelklippare. Jag köpte den här nagelklipparen i Berlin efter att ha läst Sali Hughes lovord om den. Den är helt fantastisk - man måste nog pröva den för att förstå.

La Mer The Mist. Den här misten är tillbaka i mitt badrum och jag blir lika glad varje gång jag använder den - och det är ofta.

Uriage Gel Surgras Liquide Dermatologique. Kanske är det lite otippat att en ekonomiförpackning med duschgel letar sig in mellan La Mer och Chanel, men jag älskar verkligen den här. Doften är svår att beskriva, men den luktar franskt spa på något sätt. Jag upptäckte den när en fransk väninna var på besök och hela badrummet helt plötsligt hade den mest underbara doft. Det var denna duschkräm som hon hade med sig från Paris. Jag har inte haft den på några år, men nu köpte jag en ny flaska när jag var på Citypharma.

Ett av årets bästa köp!


Chanel CC Cream. Nu har jag haft denna CC-kräm i två och en halv månad och jag har haft den varenda dag förutom när jag har varit på resande fot - och då har jag saknat den. Jag gillar allt med den här krämen: doft, konsistens, täckning och hållbarhet. Dessutom är den vårdande och innehåller SPF.

Kicks Jade-roller. Jag bryter lite mot mina egna regler för månadsfavoriter när jag tar med jade-rollern på listan, eftersom jag inte har haft den hela månaden. Den är dock ett sådant oväntat fynd, att den måste få vara med.



Under slutet av april har jag dessutom fått några särskilda favoriter, som jag gärna vill nämna:


Tan-Luxe The Butter. Denna BUS har jag återupptäckt nu när det blev sommar och den är toppen. Den ger stegvis färg, luktar inte något särskilt och är ordentligt återfuktande. Dessutom har den ett fint skimmer som gör att man får lite färg direkt.

Generös 140 ml-flaska som snart är slut.

Hada Labo Premium Lotion. Denna lotion (jag använder den som essence, dvs innan serum) har jag skrivit mycket om tidigare. Den har vilat ett tag när jag har använt andra produkter, men nu har jag tagit fram den igen. Eftersom min flaska nästan är slut, har jag gjort en ny beställning från Yesstyle. Hoppas den är framme innan min flaska är slut!

Mon Sun Bedtime Therapy. Jag har varit utan en renodlad fotkräm ett tag, och det är verkligen inte bra för mina fötter. Denna lavendeldoftande kräm har dock fixat mina fötter på bara några dagar, så jag uppskattar den väldigt mycket för tillfället.

Originalet är bäst.

Beautyblender. När Kicks hade med Beautyblender i sin påskkalender, tänkte jag att det var dags att ersätta min gamla spruckna makeupsvamp, snarlik Beautyblenders original. När jag nu har använt Beautyblender igen, inser jag vilken skillnad det är mellan olika svampar. Beautyblender är faktiskt bäst - den är inte lika kompakt som andra svampar, den kommer åt bättre i vinklar och vrår och den torkar mycket snabbare. I fortsättningen ska jag hålla mig till originalet!

Det blev nästan bara hudvård i denna favoritlista - inte någon makeup överhuvudtaget. Hoppas att jag får upptäcka någon härlig makeupprodukt i maj!

Ha en härlig dag och trevlig Valborg!

Kommentarer

Populära inlägg