Slut i maj - hår- och kroppsvård

Maj går mot sitt slut, så nu tittar jag över vad som har tagit slut denna månad. Jag har gjort slut på ovanligt många produkter, så det kommer att bli flera inlägg om dem. Ikväll handlar det om hår- och hudvård. Detta tog slut:

Så många bra grejer!


Aussie Shine Bright Tonight. Detta hårspray köpte jag på sluttampen av Kicks mellandagsrea och det har räckt väldigt länge - daglig användning till trots. Det var ett bra spray, men med lite säregen doft, så jag kommer inte att köpa det igen.

Baume de Rose-kitet från By Terry.

By Terry Baume de Rose La Crème Main. Ännu ett reafynd, den lilla handkrämen jag fick på köpet med läppbalsamet Baume de Rose. Själva krämen var fantastiskt bra - nästan lika bra som Chanels handkräm - men tuben läckte i limningen.

Bra påskinköp från Kicks - rollern, The Butter och fotmasken.

Tan-Luxe The Butter. Jag har redan skrivit om denna fantastiska BUS-produkt flera gånger - en tjock kroppskräm som återfuktar, ger lite skimmer och en gradvis färg. En ny tub är alltså redan inköpt och påbörjad!

Biotherm Lait Corporel. Jag minns inte när denna inköptes, men det var när Kicks eller Åhléns hade 50% på den. Just nu har jag ingen Lait Corporel hemma, men det kommer att bli fler - detta är ju en av de produkter jag köper om och om igen.

När jag shoppade på Citypharma blev det ett par deodoranter från Vichy.


Vichy Anti-Perspirant Déodorant Spray. Även detta är en produkt jag köper om och just denna flaska kom i ett två-pack, så den andra flaskan är redan påbörjad. Jag hoppas så att sprayvarianten ska börja säljas på något apotek i Malmö.

Percy & Reed Perfectly Perfecting Wonder Balm. Denna vårdande stylingprodukt kom i Lookfantastics adventskalender 3 december. Jag gillar Percy & Reeds produkter, även om de har en ganska speciell doft. Detta balm har jag inte använt dagligen sedan december, men ganska ofta. Det räcker med en liten mängd produkt åt gången, så det är väldigt drygt. Jag använder en liknande produkt från Living Proof i fullstorlek nu, så det kommer att dröja innan jag behöver köpa något nytt balm. Kanske blir det då Percy & Reeds, för det är bra.

Grow Gorgeous Thickening Hair & Scalp Mask Intense. Även denna produkt kommer från Lookfantastics kalender, den 12 december. Masken har jag nog haft i duschen sedan dess och haft lite i topparna ibland. Med New Wash behövs ingen speciell inpackning eller mask, men ibland lägger jag i lite balsam eller mask ändå.

Så, en del av favoriterna är redan ersatta och kalenderpresenterna håller på att ta slut. Några finns dock kvar, men det ska bli kul att se vad kalendrarna 2019 kommer att innehålla!

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg