Sisley Instant Éclat

När min primer från Peter Thomas Roth tog slut förra månaden, bestämde jag mig för att testa en ny. Valet föll på Sisley Instant Éclat Instant Glow Primer. Det är en primer som ger fukt, vårdar huden, ger lyster och förlänger hållbarheten på makeup - nästan allt man kan önska av en primer alltså.

Sisley Instant Éclat.

Denna primer har skimmer i sig och är ljusreflekterande, men den är inte glittrig. Den går att använda under foundation, över foundation som highlighter och på egen hand. Jag använder den under foundation - fortfarande Chanel Les Beiges Eau de Teint - men har också testat att ha den på egen hand.


Innan användning ska man skaka tuben ordentligt, gör man inte det kan produkten bli för rinnig. Sisley Instant Éclat är en lättflytande, rosaskimrande lotion som är lätt att applicera med fingrarna. Den torkar snabbt, så det går bra att lägga på basen direkt. Jag känner ingen särskild doft.

Min hud får en knappt märkbar lyster, men den finns där, hela dagen utan att det blir blankt eller glittrigt. Jag har använt flera liknande primers tidigare, t ex från Becca och Charlotte Tilbury, och Sisleys variant är den mest diskreta jag har testat. Det gör att den faktiskt går att använda på egen hand utan att det ser för skimrande ut. Däremot blev den inte bra under Cicapair Tiger Grass Color Correcting Treatment, min hudton blev alldeles blek. Kanske var det något med de färrkorrigerande pigmenten som krockade med primerns pigment?

Extra bra för en hud som lätt blir torr och som behöver lite lyster.

Vill man ha diskret lyster åt huden, är denna primer ett fynd. Den är nog särskilt lämplig för en fuktfattig hud som får problem med torrhetsrynkor under dagen, eftersom Sisley Instant Éclat håller liv i makeupen.

Nu ska jag dammsuga nätet efter prover på Slow Dance från Byredo, för jag har idag för tredje gången varit inne på Kicks för att spraya på mig den. Jag älskar den, men önskar att den fanns i mindre förpackning än 50 ml.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg