Rengöringsborstar och Foreo Luna Play Plus

Jag har redan skrivit om hur revolutionerande det har varit för mig att tvätta håret med The Hairstory Hair Massage Brush istället för med fingrarna. Det har också gjort en enorm skillnad att använda duschboll istället för att tvåla in sig med händerna. Det är kanske konstigt att jag då har valt att tvätta ansiktet med fingrarna?

Revolutionerande hårtvättborste.

Anledningen till detta är att jag hängde på Clarisonic-hajpen för några år sedan. I början var jag jättenöjd med den roterande ansiktsborsten, men efter ett tag märkte jag att jag tryckte alldeles för hårt och slet på huden. Dessutom blev det dyrt att byta borsthuvud var tredje månad.

Foreo Luna Play Plus.

I söndagens goodiebag fick vi en rengöringsborste för ansiktet av en helt annan typ, nämligen Foreo Luna Play Plus. Det är en batteridriven silikonborste som har små runda knoppar, ingenting som kan riva alltså. Jag använder den i samband med min andrarengöring på kvällen.

Små mjuka knoppar.

När jag har applicerat min Kate Somerville Goat Milk Moisturizing Cleanser, blöter jag Luna Play Plus och masserar ansiktet med den i en minut. Borsten vibrerar mot huden, så det är egentligen mer en massageapparat än en rengöringsborste. Det känns skönt, men än så länge är resultatet inte lika revolutionerande som av mina andra rengöringsredskap. Kanske för att jag är betydligt lättare på handen när det gäller ansiktet?

Ligger numera på mitt handfat i väntan på kvällsrutinen.

Snart är det dags för kvällens ansiktsmassage, härligt!

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg