Veckan som gått + söndagsmasken

Hej söndag!

Vad som känns som årets hittills mörkaste vecka är snart över och Black Week drar igång på allvar imorgon. Tänk om min drömmask blir nedsatt med sisådär 70%? Det vet jag säkert nästa söndag, men nu är det dags att sammanfatta den gångna veckan.

Den här lilla reseförpackningen ska nog räcka ett tag.

Veckans bästa är By Terry Hyaluronic Hydra Powder. Mitt löspuder från Hourglass har just tagit slut och eftersom jag inte vill köpa något nytt innan jag har öppnat adventskalendrarna, har jag öppnat en liten reseförpackning med mitt gamla favoritpuder från By Terry. Det lyckas faktiskt återfukta, samtidigt som det fixerar och ger en fin finish. Jag skulle verkligen vilja testa de nya färgade varianterna.

Velvet Myth och Velvet Beauty.

En annan bra sak är förstås de vackra läppstiften från Lisa Eldridge. Jag är så glad över att färgerna visade sig vara ännu finare i verkligheten än på bilderna. Det är ju ibland en chansning att köpa makeup på nätet, utan att ha kunnat testa produkterna innan.

Inte så lyxig lavendel.

Veckans sämsta är deodoranten jag köpte på CVS i New York, Secret Fresh Antiperspirant and Deodorant Invisible Solid i Luxe Lavender. Själva deodoranten är inte dålig, tvärtom, men Luxe Lavender är verkligen inte min typ av doft. Lavender ska väl inte lukta sött och kemiskt? Det ska lukta franskt linneskåp i Provence. Eftersom deosticket verkar väldigt drygt kommer jag nog få dras med det ett tag.

Söndagsmaskerna 24 november.

Söndagsmaskerna blir idag lyxiga May Lindstrom The Honey Mud och därefter Kicks Beauty Cell Renweing EGF Hydrogel Sheet Mask. Jag köpte ett par stycken när de var nedsatta med 50% härom veckan. Förra gången jag använde gelmasken blev jag så imponerad, till skillnad från när jag använde Bioeffects gelmask förra söndagen.

Ha en fin söndag!

Kommentarer

Populära inlägg