Veckan som gått + söndagsmasken

Hej söndag!

En mulen oktobervecka går mot sitt slut. Jag lyckades aldrig få tag på det rosa armbandet, det måste ha sålt slut i alla butiker så fort det släpptes. Kul för Rosa Bandet-kampanjen, tråkigt för mig.

Veckans bästa den här veckan har varit två efterlängtade inköp. Chanel Les Beiges Healthy Glow Lip Balm finns i min ägo igen och det är jag så glad över. Ett mörkrött skirt läppbalsam är precis vad jag vill ha dessa dagar.

Efterlängtade produkter.

Sedan har det nog inte undgått någon hur nöjd jag är med allt-i-ett-paletten Gorgeous Glowing Beauty från Charlotte Tilbury. Den gör min vardagsmakeup både snabb och snygg. Att namnet är lite storvulet kan jag ha överseende med.

Nej, den där kolgelen var inte så mirakulös.

Veckans sämsta kommer faktiskt också från Charlotte Tilbury. Med min beställning fick jag ett prov på dubbelrengöringen Goddess Cleansing Ritual som jag länge velat testa. Den första delen av kitet, balsamrengöringen, var helt underbar. Ett lent och nästan rinnande citrusdoftande balsam som enkelt löste upp all makeup - som en dröm. Den andra delen var dock en besvikelse, en mörkgrå gel som inte ville fästa i ansiktet och som sedan var svår att få bort. Tyvärr säljs rengöringarna inte separat, så för att få det underbara balsamet måste man ta den grå gelen på köpet.

Söndagsmasken 13 oktober.

Söndagsmasken. Jag laddar upp inför den stora kalendersläppveckan med Caritas mask som jag upptäckte i Skincitys adventskalender förra året. Biological Mask får förbereda mig för vecka 42!

Ha en fin söndag!

Kommentarer

Populära inlägg