Slut i juli II

Hej måndag och internationella läppstiftsdagen!

Jag har inte firat dagen något särskilt, men ser att många butiker har rabatt på alla läppstift idag. Mitt efterlängtade Love Of My Life kommer förhopningsvis att räcka ett tag. Annat har dock tagit slut, så här är det andra inlägget med produkter som tog slut i juli. Det första hittar du här.  Idag handlar det om ansiktsprodukter och här är det som tog slut:

Tomma förpackningar från juli.

Babor Ampoule Concentrates Grand Cru. Dessa tre rosampuller kom i Babor-boxen som Glossybox sålde i början av juli. Jag använde rosampullerna direkt och tyckte mycket om dem. Huden får en liten extra skjuts när man använder ampullerna som en kur.

The Rose, The White och The Black från Babor.

Peter Tomas Roth Irish Moor Mud Purifying Black Mask. Jag har haft flera mini-förpackningar av denna svarta lermask, som både rengör och ger fukt. Eftersom jag lätt får orenheter kring näsa, haka och käklinje när det är varmt, har jag använt den här masken en del de senaste veckorna. Den rengör på djupet, utan att torka ut eller irritera. Ett tips är att gnugga bort den med torra fingrar, istället för att skölja av den.

Peter Thomas Roth Blue Marine Algae Intense Hydrating Mask. Ännu en PTR-minimask som tog slut. Den här fuktgelmasken har jag ofta lagt när jag har kommit hem efter en varm dag på stranden, jag gillar den svalkande känslan man får av gelmasker. Jag vet i ärlighetens namn inte om masken gör så mycket, men den känns skön.

Smart förpackning av Drunk Elephants ögonkräm.

Drunk Elephant C-Tango Multivitamin Eye Cream. Jag hade väldigt höga förhoppningar på den här ögonkrämen, men de har inte riktigt infriats efter att jag nu har använt upp hela flaskan. Krämen ger fukt, går fort in i huden och är lite uppljusande och utslätande - men resultatet är inte så spektakulärt som jag hade väntat mig efter att ha läst recensioner. Jag använder den gärna igen, men nu testar jag hellre något annat.

Omorovicza Moor Cream Cleanser. Den här lerrengöringen med pepparmintolja har varit lugnande och sval som andrarengöring varma kvällar. Jag skulle inte använda den som makeupborttagning, för jag vill inte få pepparmint i ögonen, men på morgonen eller efter makeupborttagning är den bra. Rengöringen är dock ganska odryg, flera gånger har jag fått ta fram tuben igen för att ta lite mer.

Den smidiga appliceringspenseln som kom med Happy Honey Mask sparar jag till andra masker.

Sjö Skin Happy Honey Mask. Den här härliga masken har också tagit slut, lite snabbare än jag hade väntat mig. Just nu kommer jag inte att ersätta den med en ny, för jag tycker lite mer om May Lindstroms honungsmask.

Chanel Le Lift Firming Anti-Wrinkle Cream. Det här provet fick jag i början av juli och det har varit kul att testa lite av Chanels hudvård. Denna dagkräm är lyxigt rosdoftande och har en tjock och krämig konsistens. Den går trots detta snabbt in i huden. Jag har inte märkt någon ögonblicklig lyfteffekt, men jag skulle gärna testa den under lite längre tid.

Väldigt härlig rengöringsolja, som faktiskt går att skölja bort med vatten.

Chanel L'Huile Anti-Pollution Cleansing Oil. Jag har redan skrivit om denna härliga rengöringsolja, som jag planerar att köpa när mitt rengöringsbalm är slut - för den är så bra.

Chanel Le Volume Revolution de Chanel Mascara. Jag gillar inte allt Chanel gör - till exempel denna mascara. Jag har försökt flera gånger nu, men den fungerar inte på mina fransar.

Det blev ett köp av EGF Serum innan provflaskan hann ta slut.

Bioeffect EGF Serum. Denna lilla provflaska - som faktiskt räckte ganska länge - övertygade mig snabbt om EGF Serum och dess revolutionerande effekt på min hud. Jag köpte en flaska i ordinarie storlek och nu har jag serumet varje natt, ibland med BUS eller en mask ovanpå.

Nu ska jag nog fira läppstiftsdagen trots allt, för jag fick precis ett mail från Lisa Eldridge med en återbetalning av två tredjedelar av fraktavgiften för Love Of My Life - utan att ha gjort någonting!

Ha en fin kväll!




Kommentarer

Populära inlägg