Slut i juli I

Hallå lördag!

Juli är snart slut, så jag har tittat över månadens tomma förpackningar. Jag har inte använt så väldigt mycket produkter som ett tag i våras, men en del har det blivit. Som vanligt har jag delat upp förpackningarna på två inlägg, så detta första handlar om hår, kropp, naglar och övrigt. Nästa vecka blir det ansiktsprodukter.

Juli-empties - bara favoriter.

Följande tog slut i juli:

Mon Sun Bedtime Therapy Calming Oats Overnight Foot Mask. Den här fotmasken är riktigt bra att ha som fotkräm över natten - den går in ganska snabbt och gör fötterna mjuka. Jag har haft den varje natt, så jag vet inte hur den fungerar om man bara använder den ibland. Det kommer säkert bli fler inköp av denna i framtiden, men nu ser jag fram emot att få öppna min favoritlotion från Margaret Dabbs.

Foot Mender använder jag som punktbehandling. Margaret Dabbs Fabulous Feet från nu ersätta fotmasken från Mon Sun.

Living Proof Perfect Hair Day (PhD) 5-In-1 Styling Treatment. Den här flaskan har jag nog haft i nästan ett år, så denna allt-i-ett-produkt från Living Proof är verkligen dryg. Jag har haft den främst för glans, styling och volym, men den är också leave-in-balsam och värmeskydd.

Extremt återfuktande kroppskräm för mycket torr hud.

Ducray Ictyane Crème Anti-Dessèchement. Den första av mina två tuber med kroppskräm från Paris är slut. För riktigt torr hud är denna kräm fantastisk, så jag sparar min andra tub till lite kyligare dagar - nu är den för bra, faktiskt.

Inköpt 7 april 2018 - kul med egendesignad etikett.

Le Labo Petit Grain 21. Det här lyxiga doftljuset köpte jag i Berlin förra året, innan Le Labo började säljas av Kicks och därför var lite svårt att få tag på för en malmöbo. Jag var därför länge sparsam med ljuset, som i och för sig har en väldigt lång brinntid. Doften är underbar, men vaxet är lite för mjukt för min smak. Håller man inte efter veken ordentligt, blir det lätt sotigt och osigt.

Väldigt bra deodorant - både effektiv och mild.

Vichy Deodorant Anti-Trace 48h. Även detta är ett apoteksinköp från Paris. Nu har jag ingen mer flaska av min favoritdeodorant, så jag får snart göra en ny beställning. Denna deodorant vill jag inte vara utan!

Det var länge sedan jag hade skivande naglar nu, tack vare Sally Hansen.

Sally Hansen Miracle Cure. Detta stärkande underlack var ett av förra årets skönhetsfynd. Trots att jag har använt det varje vecka, har det räckt ända tills nu. Jag köpte en andra flaska redan förra året, när jag var rädd att det höll på att utgå ur sortimentet eftersom det reades. Den andra flaskan är nu påbörjad och visst kommer det att bli en tredje också.

Jag tänder doftljus året om.

Diptyque Mimosa. Doften från det här ljuset signalerar vår för mig, så i januari kommer jag att skaffa ett nytt. Under sommaren och hösten gillar jag fikon-doft, så nu blir det Figuier ett tag framöver.

Alla produkter på den här listan skulle jag kunna köpa igen - jag tror att det är första gången jag har lyckats med det i ett empties-inlägg?

Ha en fin lördag!



Kommentarer

Populära inlägg