Sammanfattning av veckan + söndagsmasken

Hej söndag!

Det har varit en spännande skönhetsvecka, med en hel del nya produkter eftersom jag fick hem mitt paket från Space NK. Jag har dessutom upptäckt flera nya favoriter och fått en fin gåva.

Veckans bästa!

Veckans bästa: jag kan inte välja någon favorit av veckans upptäcker, för de är alla tre så bra på olika sätt. Schampoborsten från Hairstory skrev jag om redan förra veckan, men den har revolutionerat min hårtvätt på djupet.  Håret blir så väldigt mycket renare, man kan jämföra med att borsta tänderna med bara ett finger eller med en borste. Dessutom tycker jag att doften från New Wash sitter kvar i håret på ett annat sätt.

Rekommenderar alla som tvättar håret att göra det med en borste.

Den andra favoriten är La Mer The Lifting and Firming Mask, tyvärr, eftersom den är så dyr. Hin hud känns otroligt mjuk och fast i ett par dagar efter användning, så jag skulle vilja följa La Mers instruktioner och använda den varannan dag.

Dyr magi på burk.

Till sist är jag också väldigt nöjd med att få använda min nya mascara Chantecaille Faux Cils. Den är så lätt att arbeta med och fransarna blir så fina.

Fantastiska Faux Cils.

Dessutom blev jag så glad över att en av mina Instagram-vänner gav mig sin Noir Stockholm Secret Veil, torrschampot jag skrev om härom veckan. Hon kunde inte använda den på sitt arbete eftersom den är parfymerad och doften finns kvar i håret hela dagen. Jag gillar verkligen doften, så jag kommer att använda Secret Veil med glädje.

Torrschampo i mistform från Noir Stockholm.

Veckans sämsta: Seche-Vite tjocknar lite snabbare än jag hinner använda upp det, och jag använder det ofta. Jag vet att det finns ett förtunningsmedel, Restore, så det kanske jag borde satsa på.

Tjockt och ganska missfärgat Seche-Vite

Söndagsmasken: Jag vet inte om det beror på retinolet eller niacinamide-serumet, men orenheterna jag haft ett tag är i alla fall borta. Därför blir det bara fukt och näring i mina söndagsmasker idag. Patchology Moodpatch Happy Place Eye Gels fick jag med skönhetsgåvan från Space NK och Dermalogica MultiVitamin Power Recovery Masque är en gammal favorit som jag tänker skriva mer om under veckan som kommer.

Söndagsmaskerna 15 september.

Ha en fin söndag!

Kommentarer

Populära inlägg