Novembers favoriter

Hallå lördag!

Det är den sista november och vi har äntligen sol i Malmö.  Idag tittar jag som vanligt  tillbaka på månaden som gått, för att se vilka som är månadens favoriter. November startade för min del i New York, vilket märks på månadens lista. Flera av favoriterna kommer nämligen från New York-resan. Här är novembers favoriter:

Novembers favoriter.

La Mer Merry Little Miracles Set. Det här prova-på-kitet från La Mer hade jag på önskelistan innan jag reste till New York, men var rädd att det skulle hinna sälja slut innan jag fick tag på det. Jag fick tag på det näst sista i den Sephora-butik jag besökte, så jag har använt det med vördnad. Ett par av produkterna är redan slut, men det har varit så kul att använda nästan en hel rutin från La Mer. Produkterna är väldigt bra, men det är tveksamt om de är prisvärda. Jag återkommer med en utvärdering nästa vecka.

Merry Little Miracles Set.

Glossier Boy Brow. Det var ett tag sedan jag hade min gamla favoritbryngel Boy Brow, men det blev en ny vid Glossier-besöket. Jag hade nästan glömt hur mycket jag gillar Boy Brow, som både ger färg, volym och fixerade bryn. Fort går det också.

Boy Brow.

Essie Expressie. Apropå fort, så har jag verkligen tyckt om Essies nya snabbtorkande lack Expressie. De första tre veckorna i november var det här det enda lack jag använde, för jag gillar både färgen och den blanka ytan. Det är dock inte riktigt lika snabbtorkande som Essie utlovar och det verkar tjockna i flaskan ganska snabbt, så jag får helt enkelt använda upp det snabbt.

Expressie.

Kosasport Lip Fuel Hyaluronic Lip Balm. Detta fuktiga läppbalsam kommer jag nog också använda upp snabbt, för det känns inte så drygt. Jag tycker dock verkligen om det här mjuka och lite glossiga läppbalsamet med en svag rosa ton och använder det varje morgon innan jag ger mig ut. Läppstift tar jag sällan på mig i morgonruschen, utan det väntar i väskan till jag har tid att se mig i en spegel.

Lip Fuel Hyaluronic Lip Balm.

La Mer The Lip Balm. Det har blivit en hel del La Mer i november och detta läppbalsam är ett fynd. Det är enkelt att applicera eftersom konsistensen är perfekt, det har en härlig polkadoft och det gör läpparna mjuka länge.

The Lip Balm.

Bubblare:

Tan-Luxe Superglow Hyaluronic Self-Tan Serum. De senaste två veckorna har jag använt detta bus-serum för att låtsas att solen finns. Det har hjälpt, både med färg och med humöret.

Super Glow.

Lisa Eldridge Velvet Beauty. Detta vackra läppstift är redan en favorit, men jag har bara haft det i ett par veckor än så länge. Allt är vackert med det, färgen, finishen, hylsan - ja, till och med namnet.

Velvet Beauty.

Det var alltså novembers sista inlägg. Härligt att november fick avslutas med strålande sol. Jag ser fram emot första december, med lucköppning och förhoppningsvis solsken även då. Dessutom har jag en nyhet att berätta om imorgon.

Ha en trevlig lördag!




Kommentarer

Populära inlägg