Slut i november II

Godmorgon onsdag!

Här är del II med mina empties i november (del I finns här). Det blev som sagt fler tomma förpackningar än jag trodde, så i det här inlägget handlar det om ansiktsprodukter.

Många tomma förpackningar, men de flesta är i resestorlek.


Följande har jag gjort slut på:

Fem av de sju Drunk Elephant-produkterna från kitet The Littles, nämligen Beste™ No. 9 Jelly Cleanser, B-Hydra™ Intensive Hydration Serum, T.L.C. Framboos™ Glycolic Night Serum, Virgin Marula Luxury Facial Oil och Lala Retro™ Whipped Cream. Jag kan tänka mig att köpa hela kitet igen, men om det är en specifik produkt jag skulle satsa på av dessa är det nattserumet T.L.C. Framboos™ Glycolic. 

Pink Perfect Cream från Erborian, primern som nästan kom in på min favoritlista i oktober. Det är en mycket bra silikonprimer, lite i stil med Benefits Pore Professional, men lite lättare. Jag kan absolut tänka mig att köpa den igen.

Fuktkrämen Evercalm Global Protection Day Cream från REN. Jag gillar inre riktigt doften, som jag uppfattar som lite höaktig, så jag har haft krämen på halsen och i decolletaget. Själva krämen är bra, men jag kommer inte att köpa den igen p.g.a. just doften.

Pure Glow Oil från Akademikliniken. Jag har haft den här oljan i minst ett och ett halvt år, så den är verkligen dryg. Den ger fukt och lyster och är perfekt som dagserum på min fuktfattiga hud under hela året, förutom sommarmånaderna. Den ligger dock i en hög prisklass, så jag kommer att använda upp de oljor jag har innan jag överväger att satsa på Pure Glow Oil igen.

Essential Cleansing Balm från Alpha-H. Det här är ett riktigt bra rengöringsbalsam och dessutom i en bra tubförpackning. Det är inga svårigheter att få bort all makeup med det, men det lämnar en hinna på mina ögon som gör att jag får skölja och blinka i evigheter. Jag fortsätter med mittfavoritbalm från Emma Hardie istället (trots att den förpackningen faktiskt är bedrövlig).

Moisture Replenish Day Cream från Jurlique har jag också använt på hals och decolletage. Den här krämen känns verkligen näringsrik för att vara en dagkräm och den har en härlig doft. Jag har tyckt mycket om den, men har ett för stort lager för att köpa en ny.

Caution™ Extreme Lash Mascara från Hourglass är ju mascaran som jag fick skriva ett nytt inlägg om, eftersom den visade sig vara fantastisk efter ett par veckors användande. Jag kommer definitivt att köpa den igen. Utan tvekan.

Det blev inte riktigt lika många återköp av ansiktsprodukterna som det blev av produkterna i gårdagens inlägg. Det beror förstås till stor del på mitt lager, men det hade varit kul om någon av dessa produkter hade känts helt oumbärlig.

Ha en fin onsdag!

Kommentarer

Populära inlägg