Hårfavoriter 2018

Godmorgon torsdag!

Idag har turen kommit till vilka hårprodukter jag har använt och gillat mest under 2018. Här är favoriterna:

Hårfavoriterna 2018.

Dyson Supersonic. När min hårfön gick sönder i höstas köpte jag denna superfön från Dyson. Jag tycker att den är värd det höga priset, eftersom den är så mycket snabbare men samtidigt skonsammare än min gamla fön. Förhoppningsvis håller den i många, många år.

Superfönen!

Hairstory New Wash. Istället för vanligt schampo använder jag New Wash, en ickelöddrande tvättkräm som jag abonnerar på sedan ett och ett halvt år tillbaka. Var 12:e vecka får jag hem en refillpåse till min aluminiumbehållare, mycket smidigt. Håret blir rent utan att hårbotten torkas ut, vilket gör mina längder mindre torra och botten mindre fet. 

Smart förpackning av New Wash.

Klorane Shampooing sec extra-doux au lait d'avoine. Jag använder en hel del av detta torrschampo, framförallt för att få volym och lite struktur på håret. Det är billigt, men lite svårt att få tag på i Sverige. För det mesta bunkrar jag upp när jag är i Spanien eller Frankrike, men precis innan jul hittade jag Klorane hos Feelunique, så nu behöver jag inte vara rädd för att bli utan.

Skönt att ha lite torrschampo hemma.

Living Proof Perfect Hair Day 5-in-1 Styling Treatment. Det här är en smart allt-i-ett-lösning som aktiveras av värme. Det är ett leave-in-balsam som också är värmeskydd och stylingprodukt. Det ger också glans och motverkar flygigt hår. Det räcker med väldigt lite produkt, så köper man en flaska nu klarar man sig nog hela 2019.

Sidenörngott är en av årets upptäckter för mig.

Sidenörngott. Jag kan inte nog understryka skillnaden sidenörngott gör för hår- och hudkvalitet. Håret glider över kudden istället för att slitas mot bomull, vilket påverkar håret mycket mer än jag kunde tro. Sidenörngott finns i många prisklasser och behöver inte alls vara så dyrt som man kan tro.

Det var mina favoritprodukter inom hårvård från 2018. Eftersom jag sitter i juryn för kategorin Hårvård i Daisy Beauty Awards får jag inte nämna några av produkterna som är nominerade där.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg