Junis favoriter

Hej måndag och första juli!

Som vanligt har det varit svårt att utse månadens favoriter. Ett par finns kvar från förra månaden, men några är nya. Så här blev favoritlistan för juni:

Junis favoriter!

By Terry Baume de Rose Tinted. Jag gillar ju färgade läppbalsam och jag gillar Baume de Rose - så när den här pennan kom i färgad version bestämde jag mig för den gyllene varianten. Det valet är jag så nöjd med, för pennan är så fin på och ger mycket fukt. Att den är i pennform är bra, för den smälter inte som ett traditionellt läppbalsam kan göra varma dagar.

Underbart läppbalsam i gyllene färg.

Kate Somerville Goat Milk Moisturizing Cleanser. Denna krämiga rengöring är fortfarande en storfavorit. Förutom att den rengör milt men effektivt, så lämnar den faktiskt huden len och med en känsla av att vara återfuktad. Doften är härlig, som en blandning av mjölk och vanilj.

Fin matt bronzer med lite glöd i sig.

Nars Laguna. Jag har länge varit nyfiken på denna matta bronzer från Nars och fick en i Space NK:s GWP för ett tag sedan. Jag har använt den i princip dagligen sedan jag fick den, för det är en utmärkt multiprodukt. Den går att ha som bronzer, contouring och ögonskugga. Ibland har jag bara denna, ibland lägger jag By Terry Brightening CC Powder för att få lite skimmer.

Brynpensel från Amelie Soie och DipBrow Gel i färgen Taupe.

Anastasia Beverly Hills DipBrow Gel. Även detta är en produkt jag spanat på ett tag och jag är så glad att jag slog till när mitt förra bryngel tog slut. Det är enkelt att applicera med en brynpensel och ger lagom med färg och volym åt brynen. Jag fick testa några gånger, men nu sitter tekniken!

Sommarens favoritlack!

Essie Summer Soul-Stice. Det är inte ofta jag lackar med samma nagellack flera gånger i rad, men sedan jag köpte Summer Soul-Stice har jag bara pausat från det en gång. Även i juli kommer nog mina naglar för det mesta vara blekt citrongula.

Bubblare:

Depend Eye Brow Colour. Det har gått ett par veckor nu sedan jag testade hemmafärgning av brynen, och färgen sitter fortfarande bra. Jag kommer definitivt färga dem fler gånger med denna färg, även om jag ser fram emot att få brynen fixade av ett proffs i slutet av juli.

Lancôme Soleil Bronzer After Sun Milk. Min nya After Sun är en härlig bekantskap. Lotionen är lätt men väldigt återfuktande och har en subtilt varm doft. Jag använder den efter att ha varit på stranden, men även som en vanlig bodylotion.

Sachajuan Dry Shampoo Mousse. Det här har blivit en otippad sommarfavorit! Jag springer nästan varje morgon, men kan inte tvätta håret varje dag, för då skulle det torka ut helt. Denna mousse är perfekt att applicera i håret, för att sedan föna det torrt. Håret både känns och ser rent ut.

BioEffect EGF Serum. Trots att jag bara har använt detta serum ett kort tag, är jag redan övertygad om dess storhet. Jag hoppas kunna hitta någon ba deal, så att jag kan köpa det i fullstorlek för att se vilken effekt det har vid längre användning.

Imorgon har jag ställt alarmet på kl 16 (kl 15 brittisk tid), för då släpps Lisa Eldridges fyra nya läppstift - denna gång i rosa toner. Jag är väldigt förväntansfull! Förhoppningsvis får jag tag på ett av dem - det berättar jag om i morgon kväll.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg