Slut i september I + rengöringstest

Hej lördag!

Det är en varm och solig dag i Malmö och svårt att tro att det faktiskt är slutet av september - men det är det alltså. Det innebär att jag har tittat över mina tomma förpackningar från månaden som gått. Innan jag visar dem, vill jag dock tipsa om två rengöringar som jag testade igår: Skin Laundry 3-in-1 Cleansing Oil och Malin+Goetz Grapefruit Cleanser.

Gårdagens dubbelrengöring.

Oljan var effektiv och lite tjockare i konsistensen är rengöringsoljan från Chanel som jag annars har. Den gick bra att emulsifiera med lite vatten och var enkel att torka bort, utan att lämna någon hinna - precis som en bra rengöringsolja ska vara. Gelrengöringen från Malin+Goetz var dock det stora fyndet. Det är en tjock gel som luktar helt underbart av grapefrukt. Jag kan tänka mig att det här är en fullträff för någon med en lite oljigare hud, för den känns så effektiv och fräsch. Trots detta blev inte min känsliga hud irriterad, så den är mild.

Några produkter som tog slut i september.

Det var allt om ansiktsprodukter idag, för nu blir det lite blandade empties från september. Följande tog slut:

Reafynd med liten handkräm på köpet.

By Terry Baume de Rose. Jag har alltid minst ett Baume de Rose igång, oftast originalet i burk. Detta i tub med applikator är enklare och lite mer hygieniskt att använda, men det tar också slut fortare. Jag köper alltid om det kommer på rea, och denna förpackning köpte jag på julrean. Nu har jag en liten Baume de Rose som jag fick som GWP i våras och visst kommer jag att köpa fler Baumes de Rose i framtiden. Det finns ingen bättre läpprodukt!

Snart har det gått ett år sedan jag köpte Les Beiges Healthy Glow Lip Balm i nyansen Deep.

Chanel Les Beiges Healthy Glow Lip Balm. Det här fantastiska färgade läppbalsamet har varit på upphällningen länge, men av någon anledning har jag inte velat använda upp det. Nu är det i alla fall slut och jag kommer att sakna det. Det är mycket möjligt att jag köper ytterligare ett, för det är perfekt till vardags.

Prov på Le Lift La Crème Main - fantastisk handkräm som jag gärna skulle ha i den eleganta fullstorleksförpackningen.

Chanel Le Lift La Crème Main. Det här är bara ett prov, men jag sparade förpackningen för att jag gärna ville skriva om krämen. Den är nämligen en helt fantastisk anti-age-handkräm. Priset är högt, ja, men om man är på jakt efter en riktigt bra handkräm ska man testa denna. Det är också en utmärkt present till någon som kanske inte skulle kosta på sig den själv.

Favoritmascara.

Hourglass Caution Extreme Lashes. En av mina favoritmascaror tog slut, eller det gjorde den ju inte, men jag hade haft den så länge att det var dags att byta. Det kommer säkert blir fler inköp av den i framtiden, just nu är jag nöjd med min Chantecaille Faux Cils.

Bra texturspray.

Ouai Texturizing Hair Spray. Jag har varit mycket nöjd med detta texturspray som verkligen ger lite struktur och volym åt mitt hår. Det är dock inte särskilt drygt och det gör håret lite klistrigt, vilket kanske en del inte gillar. Nu har jag precis köpt en flaska av mitt absoluta favorittextursprayer, Cool Girl, så förhoppningsvis kommer det att räcka länge. Jag skulle dock gärna köpa Ouais spray igen.

Det har gått ett tag sedan denna bild togs!

Det känns kul att det var så många bra grejer som tog slut, för det är roligare att använda enbart favoriter än att använda något bara för åtgångens skull. Nu ska jag ge mig på lite pedikyr, för den röda färgen från Gildaskolans examen är mer än avskavd nu.

Ha en fin lördag!

Kommentarer

Populära inlägg