Slut i september II

Godmorgon måndag!

Det är den sista september, så här kommer det andra inlägget med produkter som tog slut denna månad. Det första med blandade produkter finns här. Idag handlar det om ansiktsvård, så här är det som tog slut:

Dessa tog slut i september.

Bioeffect EGF Eye Serum. Detta ögonserum tog slut så fort så att jag knappt trodde det var sant. Det är underbart, men jag kan inte köpa ett i månaden, så nu har jag gått vidare till Dr. Dennis Gross. Jag är mycket nöjd med det också, så jag sörjer inte avsaknaden av EGF Eye Serum alltför mycket.

Två favoriter som tog slut - men ögonserumet köper jag nog inte igen.

Bioeffect EGF Serum. Jag älskade detta serum vid första användningen, när jag äntligen testade en provförpackning som jag hade haft ett tag. När den här flaskan höll  på att ta slut, beställde jag en ny - för detta serum vill jag aldrig vara utan. Jag har det varje natt, oftast på egen hand men ibland ovanpå retinolserum eller under olja eller mask.

Bra - men något saknas.

Heimish All Clean Balm. När det här rengöringsbalsamet tog slut var jag glad, för jag tyckte inte längre att det var så härligt att använda det. Det är effektivt som makeupremover, men det är väldigt oglamouröst, både till doft och konsistens. Jag föredrar alltså min nuvarande rengöringsolja från Chanel - den känns lyxigare.

Härlig fransk rosmist.

Sampar French Rose Mist. Årets andra flaska av French Rose Mist har tagit slut, men det kommer att bli fler. Jag gillar den här misten, som är mild och återfuktande. Den har en härlig doft och är dessutom inte särskilt dyr.

Vardagsfavorit.

Uriage Roséliane Masque Anti-Rougeurs. Den här masken är en vardagsfavorit - jag har den ofta just på vardagskvällarna när jag vill lugna ned huden lite grann. Förpackningen är tyvärr ganska liten, så det går fort att använda upp innehållet. Det kommer dock att bli fler inköp i framtiden.

Mina tomma förpackningar från september blev inte så många, men nästan allt var väldigt bra produkter som jag kan tänka mig att köpa igen.

Ha en fin dag!


Kommentarer

Populära inlägg