Slut i februari I

Här kommer det första av två empties-inlägg, för som vanligt har jag gjort slut på en hel del. Ikväll blir det hår- och kroppsprodukter + lite kosttillskott.

En del av februaris tomma förpackningar.

Hår:


New Wash från Hairstory. Jag prenumererar ju på New Wash, så när min flaska tömdes hade jag en ny refillpåse som väntade. Den här gången hade jag bett om en ny flaska också, för den gamla var så bucklig att den bara välte hela tiden. Förhoppningsvis håller den nya flaskan i flera år, för jag planerar att fortsätta med New Wash.

Ny refillpåse med New Wash + aluminiumbehållare.

Joifix Medium Styling & Finishing Spray från Joico. Allt hårspray jag köper kommer från olika reabord hos frisörer eller frisörbutiker - detta var inget undantag. Jag är inte så förtjust i pumpsprayer, så jag kommer inte att köpa detta igen, såvida det inte är väldigt billigt.

Un.Done Texture Spray från Amika. Det här var en glad överraskning, ett riktigt bra strukturspray från Amika. Mitt hår blir bättre av lite volym och stadga, men jag vill inte att det ska kännas tungt. Därför är struktursprayer bra för mitt hår, så detta kommer jag absolut att köpa igen.

Kropp:


Lait Corps Hydratant Velours från Clarins. Jag köpte denna bodylotion på Åhléns någon gång runt jul, när den var på 50%. Det är en bra och återfuktande bodylotion som går snabbt in i huden. Doften innehåller något som påminner om karamelliserat socker, så den har känts lite extra varm och trygg att smörja in sig med kalla vintermorgnar. Det är praktiskt med pump, men svårt att få upp det sista ur flaskan. När jag tog bort pumpen och lät flaskan stå öppen de sista dagarna, separerade krämen sig. Jag kommer trots detta köpa den igen om det blir något nytt erbjudande. Nu är den ersatt med en Lait Corporel från Biotherm, som också köptes i julas.

Innan flaskan med duschkräm hade förlorat sin etikett och sitt innehåll.

Duschkräm från Comfort Zone. Den lilla duschkrämen från Comfort Zone som jag fick doftsätta själv på Daisy Beauty Expo tog slut på ett par veckor. Jag tycker mycket om Tranquility-doften, så jag saknar denna duschkräm. Den finns att köpa, så kanske blir det en ny i framtiden.

Sleep Plus + Dream Body från This Works. Denna bodylotion som både ska ge djupsömn och drömkropp köpte jag på julaftonskvällen på Space NK:s julrea. Det tog ett tag innan paketet dök upp, så krämen varade bara knappt en månad. Jag hade väntat mig lite mer, så det blir inget nytt köp.

Kosttillskott:


Pigment Clear och Collagen Filler från New Nordic. Mina första förpackningar tog slut i februari och av Pigment Clear har jag två förpackningar till, vilket är vad som krävs innan man ser resultat. Än så länge vet jag alltså inte om det fungerar, men jag fortsätter två månader till med Pigment Clear.

Kommentarer

Populära inlägg