Slut i april I

Godmorgon måndag!

April närmar sig sitt slut, så det har blivit dags för ännu ett empties-inlägg. Eftersom jag har rest en del denna månad, har det gått åt en del reseförpackningar. Jag har dock inte tagit med alla tester jag höll på med för ett par veckor sedan.

Detta första inlägg handlar om kropp och hår, ikväll kommer ett inlägg med ansiktsprodukter och makeup. Följande produkter tog slut i april:

Tomma hår- och kroppsprodukter.

Pigment Clear från New Nordic. Den sista förpackningen av kosttillskottet som ska hjälpa mot pigmenteringar tog slut. Här kan du läsa om min utvärdering av det.

Jasmine & Sun Rose Bath & Shower Gel från Molton Brown. Denna lilla reseförpackning fick jag av en god vän som inte gillar jasmin. Det gör jag och jag gillar Molton Brown, så jag kommer att sakna den. Nu är den dock ersatt med en enlitersförpackning av Uriages duschgel, som nog kommer att räcka året ut.

Ultra Repair Cream från First Aid Beauty. Det här är en allroundkräm som jag har har använt som fotkräm. Den är kanske inte tillräckligt fet för det, men det är en väldigt bra allt-i-allo-kräm. Jag fick den i Lookfantastics adventskalender, så jag har inte aktivt valt den, men jag gillar den!

Uniq One Dry Shampoo från Revlon. Detta torrschampo fick jag i en goodiebag på Four Gardens Spa i somras och jag har använt det på resor, mest för att ge volym och struktur. Det är ett bra torrschampo utan stark doft, men det är inte riktigt lika bra som min favorit Klorane.

I min dusch finns alltid New Wash.

New Wash från Hairstory. Ännu en refillpåse med min hårtvättkräm har tagit slut och jag fortsätter med min prenumeration. Om några veckor kommer det alltså hem ännu en påse, för mitt hår mår så bra av denna icke-löddrande rengöring.

Orange Blossom Body & Hand Wash från Jo Malone. Den här flaskan har jag flyttat lite mellan duschen och handfatet, för den fungerar lika bra för händer som kropp. Jag har en oöppnad Body & Hand Wash som väntar, men den får nog stå oöppnad ett tag till, för nu har jag Uriage i duschen och polkatvål från Grevinnans Rum på handfatet.

Oöppnad handtvål i januari.

Citron & Coriander Energizing Hand Wash från Crabtree & Evelyn. Jag köpte denna handtvål på mellandagsrean och har varit väldigt nöjd med köpet. Tvålen är dryg och har en härlig doft, men nu är den alltså slut.

Deo Pure från Biotherm. Det är inte mycket av denna månads tomma förpackningar som jag har köpt aktivt - denna deodorant kommer från en GWP i höstas. Jag har dock köpt Deo Pure vid andra tillfällen, för det är en mild men effektiv deodorant. Det enda negativa med den är att den läcker ibland.

Eucalyptus Deo Stick från Malin+Goetz. Detta aluminiumfria deo-stick fick jag i Libertys kalender den 10 december och jag har haft det både hemma och på resor. Det är väldigt drygt, så en fullstorlek varar nog väldigt länge. Jag har en likadan oöppnad deodorant, som kommer att tas med på sommarens resor. Det är en bra reseförpackning som dessutom kan tas med i handbagaget - det är ju i fast form.

Rescue and Repair Conditioner från Grow Gorgeous. Jag fick ett kit med detta balsam och tillhörande schampo när jag handlade från Lookfantastic i vintras. Schampot har jag kvar, eftersom jag för det mesta använder New Wash, men balsam tar jag lite i längderna ibland. Det här luktar gott och gör mitt hår mjukt, men jag har inte fått någon aha-upplevelse av det.

Ikväll kommer alltså fler empties, så titta gärna in då. Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg