Slut i maj - hudvård för ansiktet

Godmorgon torsdag!

Härligt med ledig dag idag. Igår kväll skrev jag mitt första inlägg med empties från maj,
här kommer nästa. Jag tror att min jade-roller ligger bakom konsumtionen av oljor och serum, för så här ser det ut denna månad:

Många oljor och serum denna månad.

Hada Labo Premium Lotion. Denna lotion eller essence är förra årets hudvårdsfynd. Efter rengöring och toner, häller jag ut lite lotion i händerna och klappar in i ansiktet. Därefter tar jag serum och kräm. Flaskan är stor och ganska billig, så jag kan varmt rekommendera den. Självklart har jag köpt en ny, som jag räknar med räcker året ut.

Jag köper Premium Lotion från Yesstyle. Här är min senaste beställning.

Biodroga MD Skin Booster Anti-Age Lacto-Glucan Lifting Mask. Jag förstod mig inte på denna mask första gången jag använde den, men när jag återupptäckte masken i mitt badrumsskåp blev den veckans fynd. Som primer är den toppen!


I höstas, när jag hade Say It Aint SoHo som favoritlack.

La Belle Lune. Den här magiska oljan har som vanligt varit underbar under de kalla vintermånaderna. Det var inte min första flaska och det kommer inte att bli min sista. Just nu har jag lite lättare oljeserum, men framåt november kommer jag vilja ha denna på nytt.

Dr Botanicals Moroccan Rose Superfood Facial Oil. Det här är en lättare olja, som passar perfekt för min hud under vår och sommar. Den innehåller dessutom ros, vilket jag ju gillar. Jag har lagt på den på kvällarna och rollat in den, innan nattmasken. Nu ser jag fram emot att testa några andra oljor ett tag, så tack för den här tiden,  Moroccan Rose Superfood Facial Oil!

Sampar French Rose Mist. Som jag gillade den här när jag köpte den i Paris! Tyvärr var den inte särskilt dryg alls, vilket kanske beror på aérosol-misten - det är lätt att spraya på sig lite för mycket. Jag kommer dock att köpa en ny nästa gång jag kommer till ett apotek som har den.

I mitt badrum i Paris fotograferade jag dessa tillsammans - så smart!

Uriage Roséliane Masque Anti-Rougeurs. Även detta är en favorit från Paris och även detta är en produkt som inte är så dryg. Jag saknar den dock i min rutin och har googlat efter återförsäljare, men inte hittat någon ännu. Det kommer att bli fler av denna mask i mitt badrumsskåp framöver.

Dr Sebagh Serum Repair. Detta serum är ett härligt hyaluronserum som kom i Libertys kalender 14 december. Det tog ett tag innan jag öppnade det, för jag har mestadels använt Elixir under våren. Jag har i ärlighetens namn inte upplevt så många reparerande egenskaper hos serumet, men det är väldigt fuktgivande. Man kan nog hitta billigare varianter - t ex Biotherms Life Plankton Elixir Serum - så jag kommer inte att köpa något av Dr Sebagh.

The Ordinary Buffet. Det här är precis som serumet ovan ett tjockt, genomskinligt serum med mycket fukt i sig. Det är ett budgetserum som jag gillade, men inte märkte så mycket effekt av. Därför kommer jag inte att köpa det igen, även om det var fuktgivande för stunden och kändes svalt tillsammans med jade-rollern.

Ikväll kommer faktiskt ett tredje inlägg med empties - det eskalerar, det här! Snart blir det sommar och ledighet, då går det nog inte åt lika mycket produkter. Vi får se hur det blir i slutet av juni.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg