Veckan som gått + söndagsmaskerna

Hej söndag!

Det har varit en härlig ledig vecka, med solen som återvände och allt. Dagarna flyter ihop en del, men som vanligt avrundar jag veckan med en sammanfattning av veckans toppar och dalar.

Veckans bästa: Love Of My Life från Lisa Eldridge Makeup är ett av de finaste läppstift jag haft. Förutom att själva stiftet och hylsan är vackra att titta på, blir färgen så snygg på läpparna. På något magiskt sätt är den fin både nyapplicerad och när den har suttit på i många timmar.

Veckans bästa.

En annan rolig sak är att jag verkligen märker resultat av två olika serum, Xbrow Eyebrow Conditioner och Bioeffect EGF Serum. Ögonbrynen har tagit tid, det måste jag medge, men nu ser jag skillnad på dem. Visst, en del kan bero på sommarsolen som stimulerar hårväxten, men serumet har definitivt gjort skillnad. Det andra serumet, EGF Serum, såg jag resultat av nästan omgående. Nu har jag haft det i tre veckor och min hud trivs så bra med det. Även här kan förstås sommarledigheten påverka, men min hud känns så lugn och återfuktad.

Vare sig Soles On Fire eller Take The Lead verkar vara storsäljarna i kollektionen.

Veckans sämsta: Igår hittade jag äntligen Essies sommarkollektion på Kicks Hansa. Det apelsinfärgade Soles On Fire som jag hade så höga förväntningar på, var inte alls så orange som jag hade förväntat mig, utan lite aprikosgult istället. Däremot var det blå Take The Lead väldigt lockande.

Söndagsmaskerna 14 juli. Vive la France !


Söndagsmaskerna: Att det är 14 juli och Frankrikes nationaldag måste väl uppmärksammas? Det får bli franska söndagsmasker här, vilket ofta innebär lite extra lyxiga masker. Jag börjar med djuprengörande Masque Vivant från Biologique Recherche och därefter fantastiska Masque Biologique från Carita.

Ha en fin söndag!

Kommentarer

Populära inlägg