Hudvårdsfavoriter 2018

Godmorgon onsdag!

Här är det första av några inlägg med favoriter från 2018 - de produkter jag använde mest och tyckte mest om. Min tanke var att hålla mig till fem produkter i varje kategori, men när det gällde hudvård klarade jag inte det.

Hudvårdsfavoriterna 2018.


Akademikliniken Day Maximal Sense SPF 50. Detta solskydd är det bästa jag har haft och under vår-sommar-höst har jag använt denna kräm som dagkräm under makeup. För första gången har jag hittat en kräm som ger tillräckligt med solskydd utan att kännas kladdig eller vara omöjlig att lägga makeup på.

Caudalie Beauty Elixir. Jag gillar ju mister i allmänhet, men vet inte varför jag hela tiden återkommer till Caudalies Beauty Elixir. Det är något med doften och hur misten känns på huden som gör att jag inte kan vara utan den. 2018 köpte jag en flaska efter att ha varit utan den ett halvår och insåg hur mycket jag saknat den.

Två riktigt bra masker.


Dermalogica Multivitamin Power Recovery Masque. Jag brukar kalla den här masken för min HG-mask, för den gör mig aldrig besviken och jag återkommer ständigt till den. Det är alltså ingen upptäckt jag gjorde under 2018, men jag har använt den mycket under året och kommer att fortsätta med den även i år.

Babyfacial är en av mina bästa upptäckter från 2018.


Drunk Elephant T.L.C. Sukari Babyfacial. Detta är däremot en upptäckt jag gjorde under 2018. Redan tidigt under 2018 började jag läsa om den, men eftersom märket då inte såldes i Europa trodde jag inte att jag skulle få testa Babyfacial. Under våren kom nyheten att DE skulle lanseras i Europa, men att Babyfacial och ytterligare en produkt (en SPF) inte fick säljas här p.g.a. EU-regler. Snopet. Till slut fick jag ändå tag i den och den funkar fantastiskt på mig. Hoppas att min flaska räcker länge!

Emma Hardie Moringa Cleansing Balm. Jag har använt detta cleansing balm i några år nu. Trots att jag har testat en hel del andra omtalade cleansing balms (Elemis, Eve Lom, Clinique), så är det detta jag gillar bäst. Numera köper jag den största burk jag jan få tag på, för jag vet att Emma Hardie inte gör mig besviken.

Premium lotion är ytterligare en fantastisk upptäckt.

Hada Labo Premium Lotion. Även detta är en ny upptäckt från 2018. Jag läste mycket om den i samband med J-beauty-vågen, så jag bestämde mig för att testa den när jag lade min första beställning hos Yesstyle.com. Jag har inte ångrat mig, Premium lotion har varit med på varenda favoritlista jag har gjort.

Summer Fridays Jet Lag Mask. Det här är också en av förra årets upptäckter. Den var en stor hype på Instagram och var länge svår att få tag på eftersom den sålde slut hela tiden, men i somras fick jag tag på en tub. Trots att jag har använt den flitigt, finns det en del kvar. Jag gillar den som nattmask, i somras hade jag ofta ett tunt lager under Charlotte Tilburys Overnight Bronze & Glow Mask, men man kan ha den lite som en allroundmask.

Ikväll kommer ytterligare ett inlägg med favoriter från 2108, men först ska jag på spa! Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg