Skönhet inför midsommar

Godmorgon torsdag!

Så här dagen innan midsommarafton tänkte jag komma med lite tips. Hudvård, SPF, naglar, makeup - vad ska man tänka på?

Hudvård: Här vill jag ha så mycket fukt jag kan, för midsommar har en tendens att torka ut huden. Jag kommer att lägga en rengörande mask ikväll, antingen Sjö Skin Happy Honey Mask eller May Lindstrom The Honey Mud för att förbereda huden. Eftersom jag vill ha lite färg imorgon, sover jag med BUS från Ida Warg och en fuktmask ovanpå den, antagligen Uriage Roséliane. Tyvärr smular den sig om jag blandar den med Ida Wargs BUS, så jag får ha dem i lager. Jag har testat flera fuktmasker ihop med BUS:en, men det är bara Reserol Overnight Moisture Mask som har funkat.

Det här är en superkombo, men nu får jag lägga lager av Ida warg + annan fuktmask. Det går också bra!

Imorgon bitti lägger jag en uppstramande och återfuktande mask under frukosten, antagligen Carita Biological Mask. Efter att ha torkat bort den, rollar jag in serum med min kalla jade-roller, så därefter är förhoppningsvis huden väl förberedd för firande. Jag är noggrann med SPF, både i ansiktet och på armar och ben, eftersom det lovas sol här och vi ska vara utomhus. Jag försöker att inte glömma nacken, som lätt får för mycket sol när man sitter vid ett matbord.


Happy Honey Mask och Biological Mask passar bra ihop.

Naglar: Eftersom jag har ett lack som är gjort för midsommar, blir så klart Essie Summer Soul-Stice en del av manikyren senare idag. Jag vill dock inte ha en allt för skir look, så jag satsar på en mörkare färg på pedikyren. Jag har faktiskt bokat en tid på Gilda-skolan i eftermiddag, så jag hoppas de har någon mörk röd nyans. Ska man vara ute på gräs, är ju platta sandaler det bästa - och då är det kul med fina fötter.

Så klart blir det ett lack från Essie Limited Edition Midsummer 2019 imorgon!

Makeup: Jag kommer att ha ganska lite makeup och inte så mycket skimrande pigment - det kan bli lite för blankt i dagsljus och solsken. Nars Laguna är en bra, matt bronzer som jag kommer att använda flitigt i sommar och självklart i morgon. Jag har tidigare skrivit lite om vad man kan tänka på inför sommarfestmakeup här.

Jag använder denna matta bronzer väldigt mycket för tillfället. Perfekt både på kinder, ögonlock, hårfäste och näsrygg.

Det var nog alla tips för tillfället. Frisyren kommer att styras av morgondagens vind - lockar eller uppsatt? Eftersom det är Malmö, blir det nog uppsatt.

Ha en fin dag!



Kommentarer

Populära inlägg