Slut i maj - produkter man har i ansiktet

Första dagen av långhelgen går mot sitt slut. Min dag började bra, för jag fick tips om att Uriage finns på Lookfantastic - så nu har jag beställt en ny Roséliane Masque Anti-Rougeurs och dessutom en French Rose Mist från Sampar. Tänk om Lookfantastic kunde börja sälja det Klorane-torrschampo jag använder också...

Så nöjd över att ha beställt en ny Roséliane.

Det var som sagt en hel del som tog slut i maj - men här är det sista inlägget, som handlar om makeup, rengöring och lite övriga produkter man har i ansiktet. Detta tog slut:

Lite blandande produkter man har i ansiktet.

Oskia Renaissance Cleansing Gel. Jag har haft denna rengöringsgel många gånger och gillar den som andrarengöring eller morgonrengöring. Den är dock inte lika vårdande och fuktgivande som min nya favorit från Kate Somerville, så det blir ingen påfyllning för tillfället. Under sommaren gillar jag dock lite lättare rengöringar - så har man lite oljigare hud och vill ha en bra rengöringsgel, rekommenderar jag Oskias.

Två bra sommarrengöringar.

By Terry Baume de Rose Tinted
. Den här burken har stått på mitt nattduksbord i evigheter, men nu är mitt lila läppbalsam slut. Färgen är inte supersnygg, men därför kunde jag köpa det med 70% rabatt. Läppbalsamet är ju lika bra, färgen till trots.

Ett bra - om än inte fantastiskt - rengöringsbalm.

Drunk Elephant Slaai. Jag har inte haft den här provburken så länge, men den räckte ett par veckor. Nu använder jag Heimish All Clean Balm igen.  Sedan jag skrev mitt första utlåtande om Slaai har jag blivit mer positiv till det, för när jag återvände till All Clean Balm saknade jag Slaai. Emma Hardies balm är fortfarande bäst dock.

Fransserum som fungerar.

Revitalash Advanced.  Den lilla förpackningen av fransserumet skulle räcka i två månader, men den varade i minst tre - och jag har inte snålat. Trots att priset är högt, har jag nu köpt och påbörjat den stora flaskan. Vill man har längre och kraftigare fransar ska man köpa detta serum - det funkar.

Trish McEvoy Instant Eye Lift. Den här ljusreflekterande underögatkrämen fick jag i Libertys kalender den 2 december och jag har använt den i princip dagligen sedan dess. Jag har gillat den så mycket, men nu klarar jag mig med Touche Éclat High Cover, som är rätt ljusreflekterande och också täckande.

Glossier Boy Brow. Det här var den andra Boy Brow jag använt upp - och det blir säkert fler i framtiden. Just nu använder jag en bryngel från Benefit och därefter vill jag testa DipBrow Gel från Anastasia Beverly Hills. Jag skrev om den här.

Gullig minimarcara.

Benefit They're Real! Mascara. Den här reseförpackningen av en av mina favoritmascaror börjar ta slut, så den får åka ut. Det kommer att bli fler, dels för att den är superbra, dels för att jag har en ny i fullstorlek som jag köpte samtidigt som denna på Sephoras mellandagsrea.

Nu är det slut på produkter som har tagit slut - för den här gången.

Ha en fin kväll!



Kommentarer

Populära inlägg