Kvällsrutin, sommar 2019

Hej måndag!

I lördags skrev jag om min nuvarande morgonrutin och hur den ändrats en del sedan förra sommaren. Idag tänkte jag därför titta på kvällsrutinen på samma sätt. Förra sommaren använde jag lite fler produkter än jag gör för tillfället. Då använde jag följande produkter:

Kvällsrutin sommar 2018.


  • Kiehls Midnight Recovery Botanical Cleansing Oil. Jag saknar den här rengöringsoljan ibland, för den var så smidig att använda som förstarengöring för att lösa upp smink, smuts och SPF.
  • Glossier Milky Jelly Cleanser. Det här var min vanligaste andrarengöring förra sommaren och det är en härlig mjölkig gel som jag fortfarande använder ibland. En liten reseförpackning ligger i necessären.
  • Oskia Renaissance Cleansing Gel. Ibland använde jag Oskias gel som andrarengöring - den känns lite rivigare än Glossiers.
  • Pixi Glow Tonic. Förra sommaren körde jag Glow Tonic varje kväll, denna sommar har jag tagit det lugnare med den.
  • Caudalie Vinoperfect Concentrated Brightening Essence. Provet från Caudalie räckte länge, trots att jag använde det både morgon och kväll.
  • Hylamide SubQ Eyes. Detta ögonserum var däremot inte så drygt, men väldigt bra och ganska billigt. Jag använde flera flaskor förra året.
  • Summer Fridays Jet Lag Mask. Nästan varje natt hade jag ett tunt lager av den här härliga nattmasken, som också räddade min hud i början av denna sommar.
  • Charlotte Tilbury Overnight Bronze & Glow Mask. Jag avslutade nästan varje kvällsrutin med den här underbara BUS-masken, som jag fortfarande saknar.


Denna sommar är alla produkter utbytta - nu använder jag istället:

Kvällsrutin sommar 2019.


  • Heimish All Clean Balm. Detta rengöringsbalm är effektivt och skonsamt, men det är inte så kul i längden. Jag saknar härlig doft och lyxig konsistens.
  • Kate Somerville Goat Milk Moisturizing Cleanser. Den här andrarengöringen har det som Heimishs balm saknar - mitt ansikte älskar denna krämiga rengöring.
  • Pixi Retinol Tonic. Jag har en Pixi-tonic denna sommar också, men nu retinoltonicen som kom i höstas. Jag tycker att det gör hudstrukturen lite bättre.
  • Drunk Elephant C-Tango Multivitamin Eye Cream. Ögonserumet är utbytt mot en ögonkräm - denna hyllade variant från Drunk Elephant. Jag gillar den, men är inte överväldigad av den.
  • Xbrow Eyebrow Conditioner. Detta är ett nytt inslag i kvällsrutinen - brynserumet som nu äntligen ger synbart resultat.
  • Bioeffect EFG Serum. Detta serum har däremot en överväldigande effekt - jag är så imponerad. Det räcker med 2-3 droppar för att hålla ansikte, hals och dekolletage återfuktade i många timmar.
  • Ida Warg Self-Tanning Face Lotion. Några kvällar i veckan tar jag lite BUS från Ida Warg. Tyvärr blir det några vita smulor av den när jag har den ovanpå EFG Serum, men det är inget som syns morgonen därpå.



Huvudprincipen med dubbelrengöring, fukt, vård och färg finns kvar - men alla produkter är utbytta och brynserumet har tillkommit. Nu tillhör brynserumet egentligen inte hudvårdsrutinen, men en del av kvällsrutinen är det. Eftersom jag inte ska göra så mycket mer ikväll, börjar jag med min kvällsrutin nu.

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Populära inlägg